Necelé dva roky uplynuly od doby, kdy se řešila přestavba Zátavského mostu. Od té doby je ticho po pěšině. „Pořád se o tom mluvilo, psalo a už dva roky nemám žádné zprávy," uvedl starosta Kestřan, které most spojuje s Pískem, Lubomír Málek.

Ve hře byly varianty most zrekonstruovat, zbourat a postavit nový, nebo udělat jeho repliku. Proti zbourání se postavili Písečtí, kteří chtěli podobu mostu coby technické památky zachovat. Drželi v šachu vlastníka mostu, kterým je Jihočeský kraj, tím, že mu odmítli dát část pozemku, který je ke stavbě nutný. Právě na tom tehdy veškeré plány krachly. „Stavba mostu byla připravena a k vydání stavebního povolení chyběl jediný doklad – souhlas města s převedením pozemku o výměře 40 m2 na Jihočeský kraj, což zastupitelstvo Písku neschválilo," zmínil Luboš Průcha, vedoucí Odboru regionálního rozvoje, územního plánování, stavebního řádu a investic Jihočeského kraje.

Pro Kestřanské a Zátavské je podstatné, aby mohli přes most jezdit. „Jezdím tudy každý den do Písku do práce. Jinak bych to musela objíždět přes Ražice nebo Dobev," podotkla dvaadvacetiletá Petra Průchová z Kestřan. 

O plánech se Zátavským mostem Petra Průchová (22) z Kestřan moc informací nemá. „Vím, že je to památka, ale co s ní mají v plánu, popravdě vůbec netuším. Rekonstrukce by nebyla od věci, ale hlavně nebourat. Nejhorší by bylo, kdyby byl dlouhodobě zavřený, musela bych jezdit do práce nemalou objížďkou," zmínila Petra Průchová, která pracuje v Seniorském domě v Písku.
Starosta Kestřan to vidí podobně. „Kdyby se zachoval v této podobě, samozřejmě bychom byli rádi, ale pokud je z hlediska finančního lepší postavit nový, ať to udělají. My tady žijeme a potřebujeme jezdit do Písku. Je rozdíl, jestli to budeme mít pět kilometrů nebo patnáct," naráží starosta Lubomír Málek na fakt, že před časem dokonce Jihočeský kraj vyhrožoval zavřením mostu z důvodu špatného technického stavu.

Zatím je sice most stále průjezdný, nicméně kraj jeho zavření nevylučuje. „Most je stále v horším stavu, hrozí úraz vodáků splouvajících řeku a v neposlední řadě i jeho zavření," řekl Luboš Průcha.

Poslední jednání mezi Jihočeským krajem a městem Písek ohledně Zátavského mostu bylo v říjnu letošního roku. „Hledaly se a hledají varianty řešení, které by byly schůdné jak pro město, tak pro Jihočeský kraj," zmínil tiskový mluvčí písecké radnice Roman Ondřich. „Na posledním jednání s Pískem bylo dohodnuto, že kraj požádá projektanta o vyčíslení již třetího přepracování projektu a vyčíslení zvýšených nákladů na novou stavbu se stávajícími klenbami s tím, že tyto náklady by hradilo město Písek," doplnil Luboš Průcha. Zastupitelstvo města se tím bude zabývat na svém jednání 30. ledna 2014. 

Možnosti, jak naložit se Zátavským mostem, které se nabízely před rokem a půl:
-  výstavba nového mostu (životnost sto let, náklady 50 milionů)
-  rekonstrukce stávajícího mostu (životnost dvacet let, náklady 60 milionů)
-  replika mostu (náklady sto milionů)
Zátavský most je z roku 1928.