Když byl Jaroslav Vaněček z Němčic účastníkem dopravní nehody, s vyplněním formuláře, do kterého si řidiči popisují karambol sami bez účasti policie, neměl žádný problém. „Bylo to pro mě srozumitelné. I nákres nehody jsem zvládl, a to v tomhle oboru vůbec nevynikám," podotkl.

To, že je takových řidičů stále více, potvrdil tiskový mluvčí České pojišťovny Tomáš Zavoral. „Čím dál, tím větší počet řidičů vyplňuje formulář korektně," řekl. Doplnil, že pokud chybují, pak je to nejčastěji právě v nákresech nehody. „Zapomínají na ně. Euroformulář má sice kolonku, kam se nehoda popisuje slovně, daná situace musí být v bílém poli zakreslena," uvedl.

Zatímco chyb v zápisech je stále méně, policisté za pět let, kdy je formulář na světě, stále vyjíždějí k nehodám, kde není škoda přes sto tisíc a viník je známý, a tudíž tam být nemusejí. „Počet takových situací se výrazně nemění, drží se to na stejné linii," popsala mluvčí strakonické policie Jaromíra Nováková.

Navzdory převládajícímu názoru, není povinné mít euroformulář u sebe. Podle zákona musí účastníc nehody sepsat společný záznam se všemi náležitostmi a podepsat jej. Na jakém papíře to ale bude, už neřeší. Správným vyplněním stejnopisu máte však jistotu, že na nic nezapomenete. 

Přinášíme vám návod, jak správně vyplnit euroformulář při dopravní nehodě

Nespoléhejte na to, jak nehodu vyhodnotí pojišťovna a do formuláře k dopravní nehodě dopište prohlášení viníka a doplňte podpisy. Pokud nedojde ke shodě, pomůže policie.

Tu zavolejte i v případě, že například sami nemůžete obnovit plynulost provozu.

close Záznam o nehodě. zoom_in

Kdy volat k nehodě policii
– k usmrcení nebo zranění osoby
– k hmotné škodě převyšující zřejmě na některém ze zúčastněných vozidel včetně přepravovaných věcí částku 100 000 korun
– k poškození pozemní komunikace, škodě na obecně prospěšném zařízení, životním prostředí nebo k hmotné škodě na majetku třetí osoby
– pokud účastníci dopravní nehody nemohou sami zabezpečit obnovení plynulosti provozu