Oprav se na přelomu dubna a května dočká testovací dráha pro automobily a cvičiště pro nervy řidičů – přeložka u Vodňan.

Důvod k radosti ale řidiči mít rozhodně nebudou. Vyplývá to z informací mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martiny Vápeníkové. „Budou prováděny udržovací práce na zajištění sjízdnosti komunikace. Nicméně nerovnosti kvůli velkému množství oprav dalších silnic zůstanou a úsek bude označen svislým dopravním značením se sníženou rychlostí a upozorněním na nerovnosti vozovky. Tyto údržbové práce proběhnou na konci dubna a začátku května," potvrdila Martina Vápeníková.

Nervy nadranc má z havarijního stavu vodňanského obchvatu i řidič Jaroslav Vaněček (29) z Němčic u Volně. „Když se tam díry objevily, říkal jsem si, že to vydržím, že tahle frekventovanou silnici nemůžou nechat ležet ladem dlouho. Zdá se, že jsem se mýlil,"čílí se. I drobné opravy by ale uvítal. „Je mi jasné, že se velká rekonstrukce nedá udělat ze dne na den, ale kdyby to aspoň trochu dali silničáři do kupy," přeje si. Cestu kolem Vodňan využívá pravidelně.

Ředitelství silnic Jihočeského kraje chystá celkovou rekonstrukci příští rok. Stát bude čtvrt miliardy.

Rekonstrukce uzavře obchvat na tři měsíce

Tři měsíce budou muset řidiči zapomenout na vodňanský obchvat. Jeho plánovaná rekonstrukce, která má začít v prvním čtvrtletí příštího roku, si žádá úplnou uzavírkou. Potvrdila to mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. Kudy budou šoféři projíždět ale zatím neví. „V současné chvíli jsou objízdné trasy projednávány s příslušnými institucemi," vysvětlila.

Kromě nového povrchu rozbité silnice dojde zároveň k prodloužení připojovacího pruhu na mimoúrovňové křižovatce se silnicí I/22 od Strakonic. „Délka připojovacího pruhu nevyhovuje platným normám," dodala Martina Vápeníková.

Řidič Jaroslav Vaněček (29) z Němčic u Volyně ocení jak opravu povrchu tak i připojovacího pruhu. „Je pravda, že je v tom místě hůř vidět. Většinou se rozhlížím ještě než na obchvat sjedu. Když ne, musím často brzdit, občas i zastavit, a pak se znova rozjíždět. Prodloužení připojovacího pruhy by, myslím, pomohlo," říká.

Víc než délka připojovacího pruhu ho ale trápí povrch vozovky. „Často jezdím do Budějovic. Úsek u Vodňan je šílený. Nezbývá, než sundat nohu z plynu a trpět," krčí rameny. Průtahy s opravami podle něj trvají dlouho.

Páky na Ředitelství silnic a dálnic nemá ani vodňanská radnice. „Pod naši správu obchvat nespadá, takže s tím nic dělat nemůžeme," vysvětlil Bohumír Rychtář z vodňanského odboru dopravy.

Podle policie ale stav vozovky dopravu neohrožuje. Řidiči ale musí respektovat zákon. Ten podle mluvčí strakonické policie osobám za volantem ukládá povinnost přizpůsobit rychlost jízdy stavu komunikace.

Udržovacích oprav se inkriminovaný úsek dočká v následujících dnech. Pro celkovou rekonstrukci v hodnotě dvě stě až dvě stě padesát milionů korun žádají v současnosti silničáři o stavební povolení.

Historie 
– Výstavba obchvatu trvala od listopadu 1993 do června 1997.
– Přeložka slouží od roku 1997. K předčasnému užívání byl předán v červnu roku 1997. Stavba byla zkolaudována 12. března 1998.
– Cena stavby se vyšplhala na 249 995 000 korun.
– Přeložka měří 8, 8 kilometru. Vede od odbočky na Radčice až za odbočku Újezd.
– Za dobu své existence podobnou rekonstrukcí obchvat neprošel. Byla pouze provedena oprava krytu vozovky technologií REMIX a na ni položen mikrokoberec. Dále byla provedena úprava mimoúrovňové křižovatky do Vodňan s II/141, která spočívala na úpravě připojovacích pruhů.

Výzva
Jezdíte často po silničním obchvatu u Vodňan? Máte postřehy z úseku, který je rok od roku horší a Ředitelství silnic a dálnic řeší jeho stav nárazovými opravami? A nebo dokonce máte zajímavé snímky?
Neváhejte a pošlete nám je do redakce Strakonického deníku, rádi je zveřejníme. Budou jistě motivací pro ty, kteří za stav našich silnic zodpovídají. Příspěvky posílejte na darina.vernerova@denik.cz nebo je přineste přímo do redakce v Lidické ulici 198, Strakonice (vedle bývalého kina Svět).