Loni v srpnu plánoval šéf Ředitelství silnic a dálnic Jihočeského kraje Miloslav Ouředník, že most Jana Palacha v centru Strakonic projde kompletní rekonstrukcí na jaře roku 2015. „Pokud půjde všechno podle plánů, a já věřím, že tomu tak bude, v roce 2015 s opravou začneme," konstatoval tehdy.
Jan Kudrle, který je v současnosti pověřen vedením ŘSD z důvodu nemoci Miloslava Ouředníka, přesný termín neřekl. „Hlavní oprava mostu bude prováděna v následujících letech," řekl Strakonickému deníku v minulých dnech.
Současně dodal, že ve věci pokračují. „Byla provedena diagnostika vozovky a mimořádná prohlídka mostu pro určení rozsahu opravy mostu. V současné době se připravuje zadávací dokumentace pro vypsání soutěže na vypracování projektové dokumentace," uvedl.
Současný stav povrchu mostu se daří držet v dobrém stavu. Podle Jana Vykouka, ředitele strakonické správy a údržby silnic, která pro ŘSD dílčí opravy zajišťuje do doby rekonstrukce, museli silničáři na místo od loňského srpna dvakrát. „Jednalo se o opravy v celkové výši zhruba 40 tisíc," podotkl. Podle jeho slov se jednalo o odfrézování povrchu na kryt, srovnání nerovností a opětovné přikrytí asfaltem.
S problémy na mostě se ŘSD potýká od června roku 2012, kdy se poprvé zvlnil. Stalo se tak rok po kompletní opravě povrchu.

Červen 2012 – Asfalt na mostě Jana Palacha ve Strakonicích se zvlnil. Necelý rok před tím přitom povrch mostu prošel kompletní rekonstrukcí.

Červenec 2012 – Spor mezi zhotovitelskou firmou Repont a investorem Ředitelstvím silnic a dálnic se roztáčí. ŘSD podalo reklamaci, Repont chybu odmítl. Na řadu přišly odborné posudky, ale asfalt mostu se nedočkal ani provizorních oprav.

Září 2012 – Posudky ukázaly, že byl na rekonstrukci použit jiný asfalt, než měl být původně použitý. Strany se ale ani nad posudkem neshodly, byl označen za nedostatečně průkazný. ŘSD slíbilo vadný asfalt z mostu odstranit do čtrnácti dnů, což se ale nestalo.

Říjen 2012 – Navzdory slibům na zmetek nastoupily frézy 10. října. Tím to ale na další měsíc skončilo. Čekalo se na speciální asfalt. Ten dorazil o měsíc později.

Červenec 2013 – Ani speciální směs ale nevydržela. Asfalt mostu se znova zvlnil. ŘSD situaci označilo za průšvih. Nikdo nedokázal říct, proč k chybě znovu došlo.

Srpen 2013 – Asfalt znovu odstranily frézy. Nový šéf ŘSD Miloslav Ouředník se nechal slyšet, že nechápe, jak to mohlo zajít tak daleko. Slíbil neustálý monitoring mostu a okamžité odstranění případných dalších problémů do doby, než objeví příčinu a most opraví tak, aby vydržel. Dílčí opravy má zajišťovat Správa a údržba silnic – Závod Strakonice.

Květen 2014 – Na most Jana Palacha museli strakoničtí silničáři od srpna loňského roku dvakrát. Došlo k odfrézování asfaltu na kryt, srovnání nerovností a opětovnému zaasfaltování. Jednalo se o opravy za zhruba čtyřicet tisíc korun. Most drží.