Na čtyřicet tisíc korun vyjde město plánované stěhování jeho úředníků. To se uskuteční, protože město má snahu, „aby oddělení, která spadají pod stejný odbor, sídlila pod jednou střechou,“ uvedl mluvčí písecké radnice Roman Ondřich.

„Rozpočet na toto stěhování, který vypracovala stěhovací firma, je přibližně 40 tisíc korun, a to včetně stěhování infocentra do budovy Sladovny,“ doplnil Ondřich. „Přesuny se týkají dvanácti úředníků a dvou zaměstnanců infocentra,“ dodal mluvčí. Kromě odborů se přestěhuje i pokladna. To má jednoduchý důvod. Pokladna spadá pod odbor vnitřních věcí, který sídlí v Budovcově ulici, na stejnou adresu se tak přesunuje i pokladna. „Oddělení památkové péče přejde v rámci změny organizační struktury pod odbor výstavby a bude nově sídlit v budově radnice na Velkém náměstí ve třetím patře. Toto plánované přesunutí se bude konat 22. března,“ řekl Ondřich. Původně chtělo město koncem března stěhovat i odbor kultury, ten ale svoji činnost skončí k poslednímu dni března a jeho úředníci přejdou pod nově zřízený odbor školství a kultury. Proto vedení úřadu toto stěhování odložilo. „Během dubna se uskuteční stěhování matriky a odboru kultury a cestovního ruchu. Matrika bude přesunuta do Budovcovy ulice a odbor kultury a cestovního ruchu na Velké náměstí,“ vysvětlil Ondřich.

Podle předsedy finančního výboru a zastupitele za TOP 09 Josefa Knota je stěhování nesmyslné. „Je to nekoncepční a neekonomické, nikdo ještě nepředložil studii, která by to ekonomicky obhájila. Stěhování se podle mě nezakládá na relevantních datech, a proto ho nechápu. Určitě bych pro něj v této podobě nehlasoval,“ řekl Knot.

Stěhování by obyvatele Písku nemělo nijak ovlivnit, protože se uskuteční v neúřední dny.