Na špatný technický stav mostu u Protivína se přišlo během průzkumů, které se začaly provádět na předpjatých konstrukcích po pádu dálničního mostu v italském Janově nebo lávky přes Vltavu v pražské Troji. „Nechali jsme na mostu udělat destruktivní zkoušku. Její výsledky byly opravdu šokující. Ukázalo se, že polovina lan neplní svou funkci, protože jsou prověšená nebo zrezlá a nemají žádný tah,“ uvedla ředitelka českobudějovické správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Vladimíra Hrušková. Studie měla ukázat, co s mostem dál. Nakonec půjde celá konstrukce dolů a bude se muset postavit most úplně nový.

ŘSD už má vybranou variantu, jak bude nový most vypadat. Bude to ocelová konstrukce, což stavbu urychlí. „Most má stát miliardu korun. Budeme ho stavět odspodu, provoz na starém zůstane nějakou dobu zachován. Ten současný odbouráme až později,“ nastínila Vladimíra Hrušková.

ŘSD teď čeká zpracování dokumentace, pro stavební a územní rozhodnutí dohromady. Stavět se bude pravděpodobně nejdříve v roce 2026.

Objížďka čeká na řidiče i přímo ve Strakonicích

Než přes Strakonice projede doprava odkloněná z hlavního tahu Protivín - České Budějovice, čeká jedno omezení přímo Strakonické. Ještě v tomto roce se musejí vypořádat s uzavírkou ulice Volyňská, kterou čeká kompletní rekonstrukce. Jedná se o jednu z největších investic města za poslední roky.

Práce mají začít už začátkem března. „Stavba bude rozložená na dvě stavební sezony. Během té první provede dodavatelská firma Eurovia, CS, a. s. rekonstrukci vodovodu, kanalizace a veřejného osvětlení. Položí se nové vodovodní řady i přípojky a následně budou výkopy provizorně zasypané,“ přiblížila tisková mluvčí radnice Markéta Bučoková.

Ulice Volyňská.
Drahá Volyňská. Rekonstrukce přijde na nejméně 100 milionů korun

Na další sezonu pak připadá samotná oprava povrchu vozovky na Volyňské a rekonstrukce chodníků. Tyto práce jsou naplánované po polovinách. Jeden jízdní pruh bude uzavřený, aby mohla probíhat jeho oprava. Jednosměrný provoz bude zachovaný na části vozovky, která nebude opravovaná, a to ve směru do města. Ve směru z města bude provoz všech vozidel vedený po objízdných trasách.

Investory této rozsáhlé rekonstrukce jsou město Strakonice a ŘSD ČR. Město na tuto akci zatím uvolnilo z rozpočtu částku 80 milionů korun.

O objízdných trasách budou lidé informováni dopisy a také prostřednictvím webu města a sociálních sítí.