Žáci ZŠ Alešova měli hodinu dějepisu v muzeu. Pedagogové tak uvádějí do praxe nový vzdělávací program.

V rámci projektu Po stopách Eduarda Štorcha poznávaly děti ve středu historické předměty z depozitáře muzea. „Mezi nimi byly například prehistorická bronzová hřivna, která bývala směnitelná za zboží, nebo keramické nádoby, sestavené z úlomků nalezených při vykopávkách,“ přiblížila ředitelka městského muzea Jitka Velková. Skupinky šesťáků si k jednotlivým předmětům musely vyhledat údaje a včetně popisu a nákresu k nim zpracovat informační materiál pro ostatní.

Projekt podporuje ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy a Evropský sociální fond. „Jeho cílem je rozšířit vzdělávací nabídku o volitelné téma ve vztahu ke kulturně historickému dědictví. Rozšířit výuku a včlenit do ní příklady z praxe,“ uvedl učitel Zdeněk Brom.

Nový vzdělávací program se týká žáků prvních a šestých tříd, ale některé nové metody čekají i žáky ostatních ročníků. Projekt s názvem Tvořivé myšlení se dotkne výuky hudební výchovy, českého jazyka, matematiky a dalších předmětů. „Půjde o to, najít systém, jak poznatky a informace správně použít, nejen je pamětně zvládnout,“ řekl včera ředitel školy Pavel Škudla.

Ve spolupráci s Karlovou Universitou spouští škola projekt týkající se ekonomické gramotnosti. „Znamená to, že v rámci občanské výchovy se žáci šestých až devátých tříd seznámí s hodnotou peněz a hospodařením v rodinném rozpočtu,“ dodal ředitel.