Bezpečnost, plynulost a rychlost. Všechna tato kriteria splňuje nový železniční most u ČZ. I když už je od Václavské pouti – konkrétně od čtvrtka 27. září – v provozu, bude ve čtvrtke 8. listopadeu 12 hodinslavnostně předán k užívání.

Obnovu přemostění, pod kterým mohla celé dlouhé roky předtím projet vozidla pouze v jednom směru a chodci se krčili u zdi, si vyžádala stále houstnoucí doprava jak do ČZ Strakonice, tak k marketu COOP na Volyňské. Svou roli hrál i fakt zvyšujícího se počtu majitelů vozů v okolních obcích Strakonic, kteří tuto trasu využívali pro své cesty do města. Stále se měnící přednost pro vjezd pod viaduktem pak byla oblíbeným místem pro inspektory autoškol. „Když byla přednost pro vozidla jedoucí od ČZ, musel druhý řidič zastavit na kolejích do teplárny. Což vyhláška nedovoluje a rázem měl nováček za volantem velký problém,“ řekl majitel jedné strakonické autoškoly. Jméno uvést nechtěl, protože: „Poukážete na hloupost a skončil jste.“ Redakce ho ale zná.

Samotná rekonstrukce viaduktu začala letos 28. června. Už od samotného začátku přitahovala pozornost lidí, vrcholem pak bylo na centimetr přesné usazovaní mostní konstrukce. „Byl jsem se tam podívat. Ta firma to zvládla na jedničku, byla to fakt čistá práce,“ řekl v tu dobu jeden z přihlížejících.
Zkouška ohněm měla nastat při Václavské pouti. Pokud by byl viadukt otevřen až podle termínu, zhuštěná doprava při pouti by totálně ucpala město. Proto byl provizorní provoz pod mostem spuštěn o den dřív a pokračoval až do samotného ukončení prací – do 28. října. Bez nadsázky lze říci, že rekonstrukcí tohoto úseku se město zbavilo jedné dlouholeté noční můry.

Cena (DPH + výluka): cca 23 milionů korun
Výluka (DPH): 4 288 000 korun
Původní náklady: 38 milionů včetně výluky 21 milionů, pokud by se most dělal samostatně. Podařilo se ale skloubit práce na stejné trati – most u hradu (hradil JČ) a v Bažantnici (hradily ČD), takže se o celkovou výluku město, JČ a ČD rozdělily. Ušetřené peníze (15 milionů) jdou na opravy komunikací ve městě.