Při přejíždění mostu přes Otavu mezi Čejeticemi a Štěkní mají řidiči opravdu silný důvod dát rychle nohu z plynu. Povrch na něm už roky připomíná tankodrom.

„Uletěl mi na něm motor. Normálně se utrhl. Jsou tam muldy a boule, že musí jet člověk krokem,“ tvrdil už před dvěma lety Tomáš Háva z Čejetic. Ani po této době svůj názor nezměnil. Nemá k tomu důvod. „Je to ještě horší. Když tam jedu na motorce, skoro ji převádím,“ popsal. Ve stejném duchu mluví drtivá většina oslovených řidičů. Ale připomínky mají jedno společné – povrch. Samotná konstrukce je stabilní a bez větších následků přečkala i katastrofální povodně v srpnu 2002.

Most spadá do péče Správy a údržby silnic Jihočeského kraje, středisko Strakonice. Je v dohledné době šance na opravu mostu a uklidnění rozjitřených emocí řidičů? „Je v plánu schválených oprav na rok 2009. To znamená, že na něj už jsou vyčleněné peníze,“ uvedl za SÚS Strakonice ředitel Bohumil Krejčí. Letos na jaře provede firma jen nejnutnější opravy a pokusí se o vyrovnání povrchu. Příčí rok pak čeká most celková rekonstrukce.
Kdo je spravuje?

V majetku obce Horní Poříčí je most z roku 1928. „Víme, že je ve špatném stavu. Ale na spadnutí není,“ řekl místostarosta Josef Petráš. Letos by mělo podle jeho slov dojít k odbornému posouzení stavu mostu. „Až podle výsledků budeme vědět, jakou opravu potřebuje. Od toho se odvíjejí i peníze,“ dodal Petráš.

Ředitelství silnic a dálnic České Budějovice (ŘSD) spravuje na Strakonicku 37 mostů a čtyři podjezdy. „Jejich stav hodnotíme stupnicí od jedné do sedmi. Jednička je nejlepší. Tři mosty máme v pětce, tedy špatné,“ řekl mostař ŘSD František Mertl. Jde o mosty v Blatné, Přechovicích a Strunkovicích. Prvně dva jmenované by chtělo letos ŘSD opravit.


Mosty, můstky a podobné konstrukce mají tři možné majitele – Ředitelství silnic a dálnic České Budějovice, Správu a údržbu silnic jižní Čechy a obce.

Marcela Dušková, Strakonice: „Že by byl nějaký most v extrémně špatném stavu, jsem si nevšimla. Spíš mi vadí, že ty hodně staré mosty bývají hodně úzké, většinou mají jen jeden pruh a musí se na nich dávat přednost v protisměru.“
Jan Chymčák, Strakonice: „Pracovně jezdím směr Volyně, Vodňany a Písek. Stav mostů v těchto lokalitách je podle mě dobrý, hodně jich také bylo opraveno po povodních. Nikde v okrese jsem zatím nenarazil na nějaký most v opravdu dezolátním stavu.“