Most přes řeku Otavu, který je od loňského podzimu po rekonstrukci, je nebezpečný. Hlavně pro toho, kdo to tam nezná. To si myslí Roman Štumr z nedalekého Kozlova, který tudy denně jezdí.

„Je jen otázkou času, kdy do sebe auta bouchnou. A k tomu může dojít, až začnou jezdit turisté do školy v přírodě a do kempu. Místní to znají a jezdí tudy opatrně,“ řekl.

Příčinu vidí v nepřehlednosti situace na mostě. „Přes nové zábradlí, které je příliš neprůhledné, není pro řidiče z kozlovské ani hoštické strany vidět, kdo jde po mostě. Ani děti, ani osobní auto, jedině traktor nebo náklaďák,“ upozornil.

Uzavírka mostu skončila loni 28. září. Trvala pět měsíců a rekonstrukce přišla na 20 milionů krajských peněz. Stále ale nemá dopravní značení tonáže a přednosti v jízdě.

Osazení značkami je na silničářích jako na správci silnice III. třídy, která je ve vlastnictví kraje. „Sami od sebe nemůžeme usazovat značky. Jedině na pokyn stavebního odboru města, a o to jsme žádali,“ řekl šéf strakonické správy a údržby silnic Bohumil Krejčí.

Podle Václava Býčka z odboru dopravy strakonické radnice je značka tonáže na mostě zbytečná. „Most splňuje normované hodnoty únosnosti, a proto nemusí být průjezd nákladních aut omezován dopravními značkami. Maximální tonáž pro jediné vozidlo je šedesát tun,“ upřesnil.

Přednost v jízdě se podle něj řídí platnými silničními předpisy, ve kterých je dáno i to, kdo komu dává přednost. „Značení bude na mostě do měsíce,“ ujistil Býček.

Bezpečnost mostu ale značky nevyřeší. „Měla by tam být stoprocentně omezená rychlost na dvacet až třicet kilometrů za hodinu. Ale jak můžete dávat přednost někomu, koho nevidíte?“ řekl Roman Štumr z Kozlova.

Původní šířka i délka mostu zůstala i po rekonstrukci stejná. Dvě osobní auta se při snížené rychlosti vedle sebe vejdou. Osobní a nákladní nebo dvě nákladní si už musejí dávat přednost před vjezdem na most.

Uzavírka silnice přes most ze Střelských Hoštic do Kozlova, který byl vystavěn v roce 1904, trvala od 19. května do 28. září. Místní lidé jezdili po dvacetikilometrových objížďkách přes Horažďovice a přes Katovice. Rodinné rozpočty tak ochudili o tisíce korun.

Rekonstrukce mostu

Rekonstrukcí mostu z roku 1904 se zlepšil technický stav, především záchytný systém (zábradlí), dilatační závěry a odvodnění. Uzavírka silnice III. třídy trvala od 19. května do 28. září. Objízdné trasy vedly přes Horažďovice a přes Katovice. Oprava stála necelých 20 milionů korun. Most je v majetku kraje.