Vezměte si s sebou na slavnostní otevření píšťalky a na ruku černou pásku, nabádají odpůrci lávky. Konečně se dostanu například do knihovny jinudy než kolem aut. Tak protichůdné reakce bylo možné najít v internetové diskuzi Strakonického deníku k této stavbě, která spojuje začátek Podskalí s areálem strakonického hradu.

Lávku postavily firmy SMP CZ, a.s., a SDS Exmost, s.r.o, celkem za bezmála 63 milionů korun. Původní předpoklad však byl padesát milionů, z toho vycházela i dotace. Z Regionálního operačního programu Strakonice dostaly na přemostění 46 milionů korun. Na poslední chvíli museli zastupitelé částku šedesát milionů korun, vzešlou z výběrového řízení, navýšit o dalších 2,7 milionu korun. Tato částka kromě jiných víceprací obsahovala i platbu za kus zábradlí, který v původním výpočtu chyběl. „Nikdy jsem nezastíral, že to byla chyba. Nikomu tím ale ve skutečnosti nevznikla škoda,“ zmínil se místostarosta Pavel Pavel.

Radnice obhajuje lávku její účelností. Mnozí obyvatelé města se s ní ale odmítají smířit. Zdá se jim neúčelná, příliš drahá a zbytečná. Jednou z mála zastánkyň je Alena Lintnerová. „Už se těším, až ji budu používat. Zkrátí mi cestu a ještě uvidím krásný pohled na Otavu,“ uvedla.

Veřejnost se po přemostění poprvé projde už zítra v 18 hodin. Podle slov mluvčí radnice Marie Kotlíkové doprovodí lidi na druhý břeh šermíři s loučemi.

Délka lávky je 110 m a šíře 4 m, délka navazující nově budované cyklotrasy je 1437,23 m.

Nová pěší a cyklistická lávka přes řeku Otavu má propojit centrum města s hradem a napojit nové cyklotrasy na ty již existující, včetně prodloužení jižně na obec Mutěnice. Nová lávka s úsekem cyklotrasy má zvýšit bezpečnost chodců a cyklistů tím, že je odkloní z hlavního silničního tahu.