Bývalé hospodářské stavení padne za oběť silnici. Kvůli rozšíření úzké a nepřehledné zatáčky ho totiž čeká demolice.
Mezi dvěma domy se stěží vyhýbají auta. „Kolikrát proti sobě vylítnou dva osobáky a jeden musí vycouvat. U náklaďáků je to běžné. Ty se vedle sebe vůbec nevejdou,“ popsal situaci řidič Miroslav Němec, který tudy jezdí den co den s autobusem.
Přes Dřešín je podle něj provoz jako hrom. „Obzvlášť v zimě, kdy jezdí Pražáci na lyže. Místní to tu znají. Pražáci, ti plyn neuberou,“ dodal.
K rozšíření silnice dojde po mnoha letech jednání o vykoupení jednoho z přilehlých domů. „Ta se vlekla a nevedla nikam. Přestože hospodářské stavení jeho majitelka neobývala, odmítala ho prodat. To se podařilo teprve loni. Poté, co dům získal nový majitel,“ uvedl ředitel strakonické správy a údržby silnicBohumil Krejčí.
Silnice druhé třídy bude upravovaná zhruba v délce sto metrů. V nejužším místě bude rozšířená a svah na straně, kde dojde k demolici domu, zpevní opěrná zeď. „Dům je už vykoupený. V prvním čtvrtletí bude hotová projektová dokumentace. Pak plánujeme demolici, jejíž součástí je i přeložení střešníku pro elektrický kabel,“ poznamenal k postupu prací náměstek Správy a údržby silnic Jihočeského kraje Jan Štícha.
Šířka frekventované silnice, která vede na Šumavu, neodpovídá ani parametrům. „Mezi dvěma domy je silnice zúžená až na 3,85 metru. Přitom norma pro dva jízdní pruhy je 7,5 metru,“ upozornil Štícha.
Podle Štíchy by pro silničáře bylo ideální, zbořit ve zúženém místě oba domy a silnici „narovnat“. „Ale to není možné, protože druhý dům je trvale obydlený. A tak jsme rádi, že rozšíření ustoupí alespoň jeden z domů,“ dodal.
Jako nebezpečnou hodnotí silnici i dopravní policisté. „Loni jsme v Dřešíně šetřili dvě nehody, ale z našeho pohledu je to velice problémové místo. I když k lehčím nehodám nás řidiči nevolají,“ řekl vedoucí dopravního inspektorátu strakonické policie Petr Kukrál.
Náklady na rozšíření vozovky mají dosáhnout tři miliony korun. Podle Jana Štíchy je kvůli letošním přípravným pracím předpokládaná realizace až v příštím roce.
Na Strakonicku jsou ještě další nebezpečná místa. V Drahonicích, Doubravici, ale i na silnicích III. třídy v Mačkově, Úlehli, Nahořanech. Na nich ale není podle ředitele silnic Krejčího tak silný provoz.