Pochybnosti vyvolala úvodní studie nového autobusového nádraží. Základem návrhu je společná odbavovací budova pro autobusy i vlaky, na níž směrem k Bille naváže ostrůvek s oboustranným stáním. Na tom se nic nezmění, bude však nutné vyřešit řadu námitek.
O jedné se zmínil místostarosta Strakonic Pavel Pavel. „V některých místech by zatím lidé křížili trasu autobusům,“ poznamenal. To se nelíbí ani řediteli společnosti ČSAD STTRANS Vladimíru Warischovi. „Ženeme například proud cestujících od vlaků do cesty autobusům. Beru ale, že je to jen prvotní návrh,“ dodal. Schůzka s architektem Patrikem Kotasem se koná v Praze koncem února.
Postavením nového autobusového nádraží se uvolní místo pro investory na ploše toho původního. „Ti by se mohli podílet na dopravních stavbách v této lokalitě,“ naznačil starosta Pavel Vondrys.
Strakonice mají šanci zařadit se do projektu Českých drah Živá nádraží. To je proměna nádražních budov, na které se podílejí i další investoři. Nejrozsáhlejší taková akce na jihu Čech se chystá v Českých Budějovicích. „Dále jednáme se Strakonicemi, Táborem a Českým Krumlovem,“ uvedl Petr Šťáhlavský za České dráhy.
Billa zatím vyčkává. Podle Beaty Bartošové zastupující tuto společnost je s návrhem propojení obou nádraží obeznámena. „Stále čekáme na konečné rozhodnutí města,“ dodala. Neoficiální zprávy jsou značně protichůdné. Podle některých má prodejna u nádraží nadobro zmizet, podle druhých se má rozšiřovat. To komentuje Pavel Vondrys: „Pokud se nedohodneme, budeme muset hledat jiné řešení.“ V úvahu přichází posun směrem k areálu ČSAD STTRANS.
Většina námi oslovených lidí se shodla v tom, že s autobusovým nádražím je třeba něco dělat. Značně se ale rozcházejí v tom, jak by měl nový terminál vypadat. Pro sedmatřicetiletého Karla Darebného ze Strakonic by byla nejlepší společná odbavovací hala. „Často jezdím do Českých Budějovic a takhle bych nemusel řešit, jestli pojedu vlakem nebo autobusem,“ dodal. Další místní obyvatelka pětapadesátiletá Štěpánka Záleská pro rozsáhlé stavby moc není. „Stačilo by kdyby se to dnešní zmenšilo a zbytek využil na něco jiného,“ podotkla.
Ve špičce mezi 14 . a 15. hodinou projede strakonickým autobusovým nádražím 40 autobusů. Jinak ale zůstává víceméně poloprázdné.
Co si o možném vzhledu autobusového nádraží ve Strakonicích myslíte vy? Zapojte se do diskuse.