„Pustíme to,“ rozhodla rázně Věra Švehlová z prachatického odboru dopravy. Upřesnila, že nedodělky tam sice ještě jsou, ale v provozu nebrání.

„Silnici jsme uzavřeli na konci července, více než o měsíc později, než jsme měli. Ale naše uzavírka navazovala na tu u Kratochvíle. Kdybychom to zavřeli i tady podle dohodnutého termínu, nákladní doprava by pak neměla kudy jezdit,“ řekl ředitel závodu Strabag Ivan Štětina a upřesnil, že s pracemi museli počkat, protože dopravu komplikovala nejen rekonstrukce vozovky ve Vlachově Březí, která zatím není u konce, ale i ta dokončená u Kratochvíle.

Právě Strabag vyhrál výběrové řízení na zhruba třicetimilionovou zakázku, jejímž investorem byl Jihočeský kraj.

U Žíchovce je tak opraveno a hlavně srovnáno přibližně šest set metrů silnice a nový most. „Jen kdyby takových staveb bylo víc, to by se pak jezdilo,“ přeje si stavbyvedoucí Strabagu Josef Pavlík, jenž měl opravu nového úseku pod palcem. Doplnil, že jeho parta končí s pracemi, které trvaly zhruba tři měsíce a skončily nakonec o více než týden dříve. Uzavírka vozovky totiž měla trvat až do 3. listopadu.

Spolu s rekonstrukcí mostu tak zmizel i nebezpečný nájezd na původní most a část klikaté silnice. „Tady ten úsek byl opravdu nebezpečný, osobně jsem rád, že se našly peníze na jeho opravu,“ doplnil ještě Josef Pavlík.

„Nic než třikrát hurá k tomu doplnit nemohu. Ta uzavírka už mi opravdu vadila. Trasa objížďky byla úzká a kolikrát se proti vyřítil kamion a jen tak tak jsme se stačili vyhnout,“ vykládal ve čtvrtek dopoledne řidič červeného nissanu, který jezdí na Strakonice denně do práce.

„Teď to ale pofrčí, když je opravený i ten most, co sebrala před šesti lety voda. To bude paráda,“ pochvaloval si od volantu třiadvacetiletý muž.