Ceny v Coopu a Bille i obsazenost pokladen v Kauflandu. To se vám na strakonických marketech nelíbí. Zrovna Billa si ale polepšila přehledností zboží. V závěsu za ní je například Penny market. Výsledné známky nejsou příznivé, i když útěchou pro Lidl může být téměř čistá jednička za parkování.

„Vadí mi, že například v Kauflandu fungují jen dvě pokladny, i když se u nich tvoří fronty,“ řekla Beáta Jiranová z Jinína.

Tiskový mluvčí řetězce Kaufland Michael Šperl to ovšem vidí jinak. „Odpovědní pracovníci monitorují situaci na pokladnách a podle potřeby otevírají další tak, aby nedocházelo k frontám,“ popsal. Přesto přislíbil překontrolování těchto mechanismů.

Ve Strakonicích je šest marketů: Coop, Billa, Lidl, bývalá Delvita, Penny market a Kaufland. Před dokončením je discont Plus. Anketa se týkala pěti zavedených firem. Alespoň jednu známku dalo této pětici kolem 400 lidí. Na internetu výzvu ke známkování „rozkliklo“ necelých 1300 návštěvníků.

Zákazníci bloudí po obchodě a hledají, co chtěli koupit

Špatná přehlednost sortimentu. To je další z bolestí, které má většina místních marketů. Alespoň to vyplývá ze známek, které jim dali účastníci ankety Strakonického deníku.

Špatné zkušenosti s tím má i Jana Turková ze Strakonic. „V Lidlu by rozhodně zboží mohlo být rozmístěné lépe,“ poznamenala.

Tento fakt připustila i zástupkyně vedoucího Lidlu Hana Lavičková. „Lidé si zřejme ještě nezvykli na novou podobu. Zboží ale měníme a rozmisťujeme na pokyny centrály,“ řekla.

Také v Penny marketu řada lidí s obtížemi hledá žádaný sortiment. Zástupkyně vedoucího Penny marketu Ivana Rybáková k tomu sdělila: „Rozmístění zboží v každé prodejně má na starosti centrála v Praze.“

Z jejích slov vyplynulo, že na to má vliv řada okolností. U některého zboží to například určuje sám výrobce. Výrazné slovo mají také odborníci na marketingové i psychologické tahy. „Proto jsou například sladkosti u pokladen,“ dodala.

Dražší nákupy jsou nejen podle účastníků ankety, ale i podle Petry Pokorné ze Strakonic v Bille. „Raději chodím jinam,“ konstatovala.

Podle Beaty Bartošové ze společnosti Billa je cenová hladina zboží srovnatelná s jinými prodejci potravin. „Pravidelně provádíme srovnání,“ podotkla.
Na vyšší ceny v Coopu zase poukázala Vlasta Nejdlová ze Strakonic. „I přesto se tam dá nakoupit lépe, než v minulosti, když neexistoval. Moc dobré to s nákupy v této části Strakonic nebylo. Raději jsem je tahala z města,“ připustila.

Jak uvedl vedoucí Coopu Roman Slámka, určitě mají výrobky, které jsou dražší než v jiných supermarketech. „Snažíme se to ale kompenzovat službami, rozmanitostí a kvalitou výrobků,“ řekl.

Některá čísla ze známkování
Coop dostal v anketě Strakonického deníku od lidí 30 jedniček za obsazenost pokladen a 22 pětek za výši cen.
Billa obdržela 18 jedniček za přehlednost sortimentu, ale 37 pětek za ceny.
Lidl má 38 jedniček za parkování. Pětky dostal jen sporadicky.
Kaufland získal 33 jedniček také za parkovaní. Obsazenost pokladen si naproti tomu vysloužila 35 pětek.
Penny market se může pyšnit 21 jedničkami za ochotu personálu. Čistých pětek bylo jen málo.