Odklonění dopravy z centra města je problém, který se už desítky let řeší ve Strakonicích a Volyni.

Volyně

„Ve Volyni je rušný provoz. Jezdím sem nakupovat. Obchody jsou po obou stranách ulice a kvůli autům se tu těžko přechází,“ říká Lenka Králová z Čestic. Někteří volyňáci už problém s dopravou přestali řešit. „Žijeme ve Volyni třicet let. Celou tu dobu se mluví o tom, že se doprava z centra odkloní a vybuduje se obchvat. Zatím se stále nic neděje. Už je mi to lhostejné,“ poznamenala čtyřiapadesátiletá obyvatelka Volyně. Své jméno ale v tisku uvádět nechtěla.

O obchvatu města se ve Volyni mluví už přes čtyřicet let a i nadále zůstává v nedohlednu. Projektanti, zastupitelé a obyvatelé Volyně se totiž stále nemohou shodnout na nejvhodnější variantě. Jedné stojí v cestě obytné domy, druhé například chráněný krajinný biotop Opuky.
Návrhy na trasy obchvatu má nyní zpracovává agentura EIA. „Zatím je řešení obchvatu na mrtvém bodě. Tak do půl roku by měly přijít od agentury výsledky. Ta hledá nejvhodnější řešení z hlediska životního prostředí,“ uvedla starostka Volyně Lenka Nestřebová.
Obchvat město vyřešit musí. Od něj se totiž bude odvíjet tvorba územního plánu.

Strakonice

Ve Strakonicích sahají první myšlenky na obchvat města až někam do třicátých let. Severní dopravní půloblouk, jak je tato akce nazývána, ale zatím světlo světa nespatřil. Jeho realizace je však v kompetenci Ředitelství silnic a dálnic. Podle informací radnice by měl vést od křižovatky na Písecké až na Katovickou. Na jeho začátku a konci mají být kruhové objezdy.

To však nejsou jediné plány na obchvat města. Hustá doprava zatěžuje město také na komunikaci, která spojuje příjezd od Písku s výpadovkou na České Budějovice. Viadukt u nádraží má své limity a jeho rozšíření prakticky není možné. Přeložka by se mohla nacházet někde za Fezkem a po přemostění přes koleje pokračovat dále. Tady se ale podle radnice bude určitě jednat o horizont více, ne–li desítek let.