Potvrdil do ředitel pivovaru Jaroslav Tůma. „Mohli bychom tímto krokem získat nové odbytové kanály. I tak pro nás však zůstane tuzemský trh prioritní,“ dodal Jaroslav Tůma.

Podle internetové ankety Deníku považuje deset z vás tento obchod za přínos pro město i pivovar. Jeden účastník si myslí opak. „V podstatě tento krok chápu, ale pro mne jako pivaře je důležitá kvalita pro nás,“ vyjádřil se František Kubát (51) ze Strakonicka.

Smlouva na prodej piva do USA vyprší 30. června 2012. Smlouva na prodej piva do Ruské federace je v jednání. „Její platnost předpokládáme do 30. září příštího roku. Obě smlouvy je možno následně prodloužit po dohodě obou smluvních stran o další rok,“ pokračoval Tůma.

Do Spojených států jde přibližně 1300 hektolitrů piva do USA a cca 2000 hektolitrů do Ruské federace.

Loni měl pivovar výstav 66 590 hl piva.

Sklepák si vede dobře. Pivařům chutná

Modernizace strakonického pivovaru je jednou z priorit pro příští rok. Ředitel firmy Dudák – Měšťanský pivovar Strakonice, a.s., Jaroslav Tůma ale k plánům na další rok zatím více uvést nechtěl. „Zatím zpracováváme zásady plánu. Takže z těchto důvodů zatím víc informací dát nemohu,“ vysvětlil Tůma.

Loni dosáhl výstav strakonického pivovaru 65 509 hektolitrů piva. Jaký je současný výstav?
V podstatě kopírujeme úroveň výstavu dosaženou v loňském roce.

Firma podstupuje dost náročnou modernizaci. Jak je na tom pivovar v současnosti technologicky?
V současné době v rámci projektu modernizace pivovaru realizujeme investici do nové úpravny vody a opravujeme rozvody technologické vody (teplé i studené) v areálu pivovaru, které dlouhodobě nepříznivě ovlivňují kvalitu našich piv.
V první polovině roku jsme zakoupili dva nové nákladní automobily na rozvoz piva. Zároveň jsme zrealizovali nové propojení záložního zdroje vody do prostor nynější úpravny vody a vodovodního rezervoáru na Podskalí. S výjimkou pořízení nových nákladních aut se jedná o činnosti, které se dějí uvnitř pivovaru a nejsou tak vidět na veřejnosti.

Pivovar vaří speciální piva do Ameriky podle dodaných receptur. A to i při modernizaci. Jak to zvládá technologie pivovaru?
Zákazník si sám dodal receptury a technologické postupy k jejich vaření. Po seznámení se s těmito materiály jsme dospěli k závěru, že jsme schopni za použití nynějšího technologického vybavení tato piva uvařit.

Víte, kdo je váš zákazník?
Firma, sídlící tady, která pivo do Spojených států vyváží. O více jsme se v souvislosti s dalším nezajímali, nebylo to nutné.

Vraťme se domů k Otavě. Jak si vede vaše kvasnicová novinka Sklepák v plastových lahvích?
Od uvedení na trh koncem letošního června se jedenáctky nefiltrovaného Sklepáka prodalo již přes 281 hektolitrů. Můžeme tedy říci, že se jedná o velice zajímavý výrobek, který si již získal své stálé příznivce.

Nastíníte výhledy na další nejbližší období, tedy na rok 2012? Budou nějaké novinky?
I nadále chceme pokračovat v modernizaci pivovaru podle plánu modernizace, který byl schválen v průběhu roku 2009.
V současné době zpracovávají vedoucí pracovníci pivovaru zásady plánu pro rok 2012. Teprve po jejich schválení budeme sestavovat podrobný plán pro rok 2012. Z těchto důvodů se k záměrům pivovaru pro období roku 2012 zatím nebudu vyjadřovat. Promiňte.