Jedná se již o druhou certifikaci regionálních výrobců. Jak si vede první oceněná skupina, pomohla jim nějak značka?
Jak už jsme říkali, značka je jakýsi marketingový nástroj, díky kterému výrobcům pomáháme s propagací jejich zboží. Udělali jsme katalogy pro prvních šestatřicet certifikovaných, teď budeme pracovat na dalších. Naši certifikovaní se teď také snáz dostávají k informacím, že jsou například někde nějaké trhy, kam mohou jet prodávat. Zeptat se na přínos značky musíte ale především jich.

Jak vnímáte druhé kolo, je mezi certifikovanými někdo, kdo vás obzvlášť zaujal?
Co mně přijde hodně zajímavé vzhledem k trendům, které dneska jsou, je určitě certifikace masa. Lidé v dnešní době začínají čím dál více vyhledávat kvalitní potraviny a my tady máme nově certifikované hovězí z Hoslovic a Prácheňské prase. Také bych vyzvedla výborné sýry z Milevska. Jsem ráda, že se nám konečně začíná ke keramice, řezbám a korálkům dostávat i jídlo.

Co bude dál, třetí kolo?
Původně jsme to v plánu neměli, ale jelikož se nám stále hlásí noví a noví výrobci, pravděpodobně se začátkem příštího roku dočkáme třetího kola certifikace, i když asi v daleko menším počtu. Co nás ale čeká snad ještě do konce roku, je certifikace služeb, na které momentálně pracujeme.

Přibližte, o co půjde.
V rámci značky je možné certifikovat i služby, přesněji jde o ubytovací a stravovací zařízení. Zatím to dělá pouze Šumava, pokud vím, a my bychom se do toho také chtěli pustit.

Už máte vybraná nějaká vhodná zařízení?
Ještě ne. Dokud nebudou pevně stanovená kritéria, která musí zařízení splnit, nebudeme nikoho vybírat, jmenovat ani oslovovat.