Ve středu 6. dubna se tu střetl rychlík z Prahy do Českých Budějovic s vozidlem Citroën Piccaso, který řídil 38letý řidič. Při nehodě utrpěl těžká zranění, jimž na místě podlehl.

„V autě byl v době nehody jen řidič, který bohužel podlehl na místě těžkým devastujícím mnohačetným poraněním hlavy, trupu a končetin,“ popsal šéf jihočeských záchranářů Marek Slabý. Bezprostředně po nehodě uzavřeli přejezd policisté a zahájili vyšetřování. Podle mluvčího táborské policie Miroslava Doubka vjel řidič na přejezd v době, kdy zde svítila výstražná červená světla. Vlak jel v tu chvíli přibližně stokilometrovou rychlostí a podařilo se mu zastavit asi až po 430 metrech. „I kdyby světla v tu chvíli nesvítila, tak je řidič povinen se před vjetím na přejezd rozhlédnout,“ zdůraznil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Podle vedoucího budějovického dopravního inspektorátu Antonína Ambrůžka může za nehody na přejezdech zpravidla selhání lidského faktoru – v drtivé většině případů je to právě na straně řidičů aut. „Obecně lze říct, že se v našem regionu nevyskytují výrazně nebezpečné železniční přejezdy. Stávají se nebezpečnými až v okamžiku, kdy dojde ze strany řidiče k porušení zákona o provozu na pozemních komunikacích,“ vysvětluje nadporučík Ambrůžek.
V loňském roce se stalo na jihočeských železničních přejezdech celkem 23 nehod. Zemřel při nich jeden člověk, jeden byl těžce zraněn a dalších osm lidí utrpělo pouze lehká zranění. (pak)