Posledních čtrnáct dní mají pneuservisy opět napilno. „Denně přezujeme kolem třiceti aut,“ informuje Jiří Havlas za strakonický servis KAJGR – prodej pneu, a.s. Navzdory obavám z nedostatku pneumatik, které se poslední dobou šíří, problém s chybějícím zboží nemají. „Jediné, k čemu došlo, je nepatrné zdražení pneumatik,“ doplňuje Havlas. Ideální doba na letní obutí je podle něj konec března či začátek dubna s tím, že pochopitelně záleží na aktuálním počasí.

To potvrzuje i Jana Všední z pneuservisu Euromaster Kalt a.s., Strakonice. „Nezáleží ani tak na datu, jako spíš na počasí. I když řidiči se většinou drží vyhlášky a přezouvají na přelomu března a dubna,“ uvádí.

I když mají pneuservisy práce dost, je jarní sezona volnější než zimní. „V zimě napadne první sníh a všichni naráz chtějí měnit pneumatiky, teď je to pozvolnější,“ pokračuje Jana Všední. Nedostatek zboží ani tady není. „Pořád se řeší, že pneumatiky nebudou, ale zatím jsme dobře zásobení. Možná to bude horší v zimě,“ dodává.

Řidič Roman měnil pneumatiky na svém autě tento víkend. „V neděli bylo hezky, tak jsem se do toho pustil. Mám dvoje disky, takže s tím nemusím do servisu,“ říká.

Minimální vzorek letní pneumatiky má být 1,6 mm.

Odborníci doporučují přezouvat na letní pneumatiky až ve chvíli, kdy už teplota neklesá pod 7°C. Při teplotách nad 17°C už je každopádně vhodné použít letní pneumatiky, neboť nad touto hranicí teplot dochází ke zvýšenému opotřebení zimních pneumatik. Kolem 30°C pak jízda na zimních pneumatikách může být na suché vozovce nebezpečná.