Dvoudenní testování končilo ve čtvrtek páťákům ze ZŠ Dukelská. Škola se zapojila do projektu Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání (CERMAT), které se rozhodlo zhodnotit výsledky vzdělávání žáků 5. ročníků. Z ČR se do akce přihlásilo 1910 žáků.

„Tři třídy páťáků dělaly testy z matematiky, češtiny, obecných dovedností a vyplňovaly ještě žákovský dotazník. V něm žáci museli například sami odhadnout, jak asi v testu dopadnou, uvádět své známky na vysvědčení, zájmy, to, v jakém prostředí žijí a podobně," řekl včera za ZŠ Dukelská Zdeněk Gracík.

Podle učitelů byl testík, který děti dostaly zaměřen spíše než na znalosti z 5. třídy, na znalosti z celého prvního stupně a jejich použití.

„Nejtěžší byla asi čeština. Měli jsme například z několika napsaných vět označit tu, ve které je chyba. Udělal jsem to špatně. Napsali tam síla s tvrdým y a já si toho nevšiml a přitom bych to normálně napsal správně,“ řekl páťák Jan Knížek.

Výsledky testů budou sloužit hlavně učitelům. „Uvidíme, co z nich vyčteme. Možná i to, že žák, který není právě nejlepší, dokáže, že si umí poradit a použít své znalosti lépe než jedničkář, který má vše nabiflované,“ uvedl Gracík.