Pokud ale někdo čekal, že zde bude mít pro jízdu více místa, bude zklamán. Podle ředitele Správy a údržby silnic Strakonice Roberta Vavříka jde o optické rozšíření komunikace v úseku, kde nejsou krajnice. „V rámci údržby vznikají po obou stranách nezpevněné valy, nejedná se tedy o rozšíření komunikace jako takové,“ uvedl Robert Vavřík. Podle něj může tento krok pomoci řidičům k větší jistotě a nebát se zajet blíže ke zpevněné krajnici. Na tu nezpevněnou budou upozorňovat značky a k obnovování násypu bude docházet celoročně.

Koordinátor BESIPu ministerstva dopravy Václav Kovář ale před podobnými kroky varuje. „Opak bývá pravdou. Ze zkušenosti vím, že čím větší jistotu řidič získává, tím rychleji jede. Spíše se přikláním ke krokům, které mají v nepřehledných místech dopravu zpomalovat. Opatrnost je na místě především s ohledem na statistiku obětí střetů dvou vozidel. Loni z 59 úmrtí jich právě srážka dvou vozidel zavinila 42,“ dodal Václav Kovář.

Opatření, které vzniká, není novinkou. Už před lety podle Roberta Vavříka proběhla jednání s Policií ČR. Aby se ale řidiči dočkali rozšíření zpevněné komunikace, tedy lidově řečeno širšího asfaltu, musela by tato komunikace spadat pod správu kraje.