Proslýchá se, že ČSAD STTRANS má v plánu z důvodu větší konkurence zrušit autobusové linky Strakonice – Praha. Je to pravda?

close Vladimír Warisch. info Zdroj: Deník/Petr Škotko zoom_in Vladimír Warisch. Rozhodně není. Je to fáma. Linku Praha – Strakonice zkoušeli jezdit REGIO JET i FLIXBUS, oba dopravci nakonec z linky odešli. Takže, když jsme ustáli i tuto velkou konkurenci, tak doufám, že ustojíme i ostatní.

Kolik nyní jezdí do Prahy linek (spojů) a jaká je cena jízdného?

Cena jízdného je 120 korun a v pracovní dny denně jezdíme 6 x do Prahy a 6 x z Prahy. Od září jsme navýšili frekvenci spojů.

Tématem dneška je především obrovský nárůst cen energií. Vychází firma nějak vstříc svým zaměstnancům různými bonusy v návaznosti na zvyšování cen energií? Například jednorázovou finanční odměnou?

Zaměstnanci mají zvláštní roční bonus na dovolenou a služby nezdravotnických zařízení. O zvláštním příspěvku na energie neuvažujeme. Jdeme raději cestou navyšování mezd.

Máte v plánu nějaká úsporná opatření jako firma z důvodu vyšších cen energií? A pokud ano, tak jaká?

Máme plány na úsporu. První fotovoltaickou elektrárnu (FVE) jsme zrealizovali v roce 2014, další pak 2018 a máme od června přiznanou dotaci na další dvě. I bez nich přibližně 90 procent vyrobené energie v FVE sami spotřebujeme. Provozy běží ve dne, kdy je dostatek slunečního svitu. Nové FVE s bateriovým úložištěm tak chceme využít pro noční osvětlení Dopravního terminálu.