Před třinácti lety zakoupila společnost Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) od polské firmy lokomotivu a vagon. Podle kopie smlouvy, kterou má Deník k dispozici, zaplatily v listopadu roku 2004 hradecké místní dráhy 45 tisíc zlotých (podle tehdejšího průměrného kurzu zhruba 310 tisíc korun).

Polská firma ovšem v nedávné době podala podnět na policii a domáhá se navrácení lokomotivy zpátky. To proto, že lokomotiva byla údajně prodána levně, pouze za cenu šrotu. Stejně tomu bylo v případě dalšího zakoupeného předmětu, vagonu.

Jindřichohradecká policejní mluvčí Hana Millerová uvedla: „Přijali jsme podnět od zahraniční společnosti, který se týká přivlastnění parní lokomotivy a jednoho vagonu. Věc prošetřují hospodářští kriminalisté.“

Jizda parním vlakem Českou Kanadou v sobotu 18. června 2011.
Jan Šatava opustil úzkokolejku, co přinesou změny?

Boris Čajánek, ředitel Jindřichohradeckých místních drah, ukazuje smlouvu na lokomotivu z listopadu roku 2004. Podepsána byla minulým vedením společnosti.Zdroj: Deník/Adam HudecLokomotiva samotná se podle ředitele společnosti JHMD Borise Čajánka v současné době opravuje a chystá na návrat na trať. „O této záležitosti vím, už jsem byl podat i své vysvětlení na policii. Smlouva na nákup zmíněné lokomotivy byla ovšem podepsána v roce 2004, tedy před třinácti lety a za předchozího vedení úzkokolejek,“ řekl.

Na snímku dnes již bývalý ředitel JHMD Jan Šatava.Zdroj: Miroslav CihelkaJan Šatava, bývalý předseda představenstva JHMD, si celou záležitost nepřál příliš komentovat z důvodu probíhajícího policejního prošetřování. „Povím jen, že na zmíněnou lokomotivu i na vagon samozřejmě existují smlouvy. Podle mě je skutečnost, že by byl problém na straně úzkokolejky, pouhý nesmysl,“ vysvětlil.