Rekonstrukce přeložky u Vodňan začala ve středu 9. září.

Dobrou zprávou pro řidiče je, že na rozdíl od původních plánů nebude uzavírka úplná. Jak uvedla Vladimíra Hrušková, šéfka jihočeského Ředitelství silnic a dálnic, prozatím půjde oprava po etapách. „První etapa představuje dva úseky o délce necelé dva kilometry a technologicky mohou být prováděny po půlkách vozovky. Tady bude oprava vedena kyvadlově," podotkla.

Řidiči ale se zdržením počítat musí. „Pro řidiče, kteří jedou delší trasu za Písek, bude lepší využít cesty z Českých Budějovic na Týn nad Vltavou a dále na Písek a opačně, protože se vyhnou čekání," zmínila se.

Se zvýšením provozu ve Vodňanech počítají, připraveni jsou i policisté. „Ve středu 9. září silnici uzavřely v úseku od obce Radčice ke sjezdu ve směru od Strakonic. Uzavřený úsek budou řidiči objíždět po vyznačené trase. Zhruba o týden později začne oprava úseku u obce Újezd. Doprava bude řízena v denní době kyvadlově pracovníkem stavby a mimo pracovní dobu pomocí semaforů," zmínila se mluvčí strakonické policie Jaromíra Nováková.

S touto etapou by mělo být sdružení zhotovitelských firem Eurovia a Strabag hotové do 10. prosince letošního roku.

Oprava úseku pak bude pokračovat na jaře roku 2016. V tomto případě se budou muset řidiči připravit na úplnou uzavírku úseku.

Po obchvatu kolem Vodňan řidiči projedou, počítat musí se zdržením

Částku přibližně 165 milionů hodlá proinvestovat Ředitelství silnic a dálnic na obchvatu u Vodňan.

Součástí rozsáhlé rekonstrukce, kterou dělá sdružení firem Eurovia a Strabag, bude výměna povrchu v délce úseku přibližně 5,365 kilometru a prodloužení připojovacího pruhu ve směru od Strakonic. Více k tomu řekla ředitelka českobudějovického Ředitelství silnic a dálnic Vladimíra Hrušková. „Jedná se o opravu silnice v délce úseku přibližně 5,365 km. Trasa silnice zůstane ve stávající poloze, jedná se pouze o opravu současné vozovky a prodloužení připojovacího pruhu od Strakonic a to v délce 230 metrů," upřesnila.

Oprava bude na etapy

První etapa opravy zahrnuje dva úseky. „První úsek bude v zářezu, který je od odbočky do Újezda po konec přeložky ve směru na České Budějovice. Zde bude doprava vedena kyvadlově, přes den řízena ručně proškolenými pracovníky a v nočních hodinách semafory," řekla.

Druhý úsek je od začátku přeložky ve směru do Radčic. „Tady bude doprava vedena obousměrně po bývalé komunikaci I/20 a zpět po větvi mimoúrovňové křižovatky se silnicí I/22 od Strakonic," popsala dopravní omezení, která na řidiče čekají v následujících třech měsících.

To, že prozatím nedojde k úplné uzavírce obchvatu, vyhovuje řidiči z povolání Marku Bockovi ze Strakonicka. „Jezdím tudy často, takže jsem rád, že nebudu muset objížďkou. Zdržení mi nevadí," zmínil se.

Vzhledem k tomu, že termín dokončení je stanoven na 10. prosince letošního roku, budou mít firmy Eurovia a Strabag plné ruce práce. „S ohledem na značný rozsah prací v krátkém termínu a blížící se zimu byl zhotovitel upozorněn na maximální využití pracovních kapacit a požádán o realizaci prací v prodloužených směnách bez ohledu na víkendy a svátky. To vše samozřejmě v souladu se stavebním povolením a především s maximálním důrazem na kvalitu provedení díla a prováděných prací," uvedla Vladimíra Hrušková.

Hlavní oprava na jaře

Hlavní oprava čeká podle Vladimíry Hruškové úsek na jaře příštího roku. „Jedná se o opravu, která musí být prováděna v celé šíři vozovky, ne po půlkách. Průjezd po obchvatu tak bude zcela uzavřen. Doba stavby tohoto úseku by měla trvat tři měsíce," uzavřela Vladimíra Hrušková. Obyvatelé Vodňan musí počítat se zvýšením dopravy ve městě.