Nejméně jeden milion korun. Tolik by letos měla radnice ušetřit na městské hromadné dopravě. Ztráta, kterou město společnosti ČSAD STTRANS dorovnává, by měla dělat pro tento rok něco málo přes čtyři miliony, přičemž naposledy se tato částka blížila už k šesti milionům korun.

Úsporu má přinést avizovaná úprava tras, která se má stát realitou od července. Těch by mělo být víc než současné tři, ale měly by být jednodušší. Tím najedou i méně kilometrů. Větší využívání městských autobusů si starosta Pavel Vondrys slibuje od další úpravy. „Spoje budou jezdit pravidelně po dvou hodinách. To by mělo být pro cestující jednodušší," dodal. Součástí záměru je i pořízení menšího autobusu, který by měl projíždět centrem Strakonic.

Dostat se několikrát v týdnu z nádraží na Sídliště, to je jediné, co šestašedesátiletá Vlasta Hlávková ze Strakonic od městské dopravy chce. „Jestli bude linka jedna nebo deset, je mi jedno. Hlavně abych se na ty spoje mohla spolehnout," podotkla.

Kromě úspor na kilometrech by se zároveň mělo vybrat víc na jízdném. Nové tarify platí už od 1. února. Například osoba od 15 do 65 let zaplatí za základní jízdenku osm korun místo dřívějších sedmi. Lidé nad 65 let mohou kromě jiného využít roční jízdenku za 200 korun.