Vše se má začít měnit příští rok na jaře. Strakonickému deníku to za majitele objektu – Správu dopravní a železniční cesty Plzeň (SŽDC) potvrdil Radim Brejcha.

BudovaBudova vlakového nádraží.Zdroj: Deník/ Petr ŠkotkoŽelezniční stanice vznikla na trati Plzeň – Č. Budějovice, její historie sahá až do roku 1868. Za léta od svého vzniku prošla nádražní budova řadou hlavně dílčích úprav. Podle pamětníků to v posledních desítkách let byla z těch viditelnějších snad jen nová fasáda či přestavba odbavovacích okének.

„Dokončujeme dokumentaci a předpokládáme, že v průběhu ledna 2019 vypíšeme tendr na zhotovitele,“ uvedl Radim Brejcha. Nádražní budova se tak po své rekonstrukci, která by měla trvat zhruba rok, stane součástí celého dopravního terminálu. „Bude společná pro cestující vlakem i autobusem,“ doplnil ředitel ČSAD STTRANS Vladimír Warisch.

Zahájení rekonstrukce budovy má ale zpoždění. Už letos v únoru řekl náměstek ředitele SŽDC Pavel Paidar, že k zahájení prací dojde už letos na podzim. Zdržení vysvětlil Radim Brejcha rozdělením stavebního povolení na dvě části – jedno na bourací práce, druhé na stavební úpravy.

Dopravní terminál Strakonice byl uveden do provozu.
OBRAZEM: Nový dopravní terminál byl uveden do provozu