Do úseku nesmí jen auta nad tři a půl tuny. A také tam nejezdí. Osobních aut od Volar do Nové Pece nebo dál k centrálnímu Lipnu ale projedou stovky. A nikdo z šoférů neláteří. Všichni v klidu vyčkávají ve frontě, kterou kyvadlově řídí dva mladíci z dodavatelské firmy v oranžových vestách. Domlouvají se po vysílačce a auta pouštějí podle toho, ze které strany zrovna přijede. „Koordinují to skvěle, čeká se minimálně. Jsme tu na dovolené a projíždíme tímto úsekem téměř denně, když jedeme na výlet. Bydlíme v Nové Peci,“ vysvětluje jeden z šoférů s červeným SUV s plzeňskou značkou, který po průjezdu úsekem, na který včera dělníci finišerem pokládali vrstvu asfaltu. Mezi nimi se proplétali řidiči osobních aut. „Nikdo nenadává, jsou rádi, že nemusejí úsek zdlouhavě objíždět,“ potvrdil jeden z pracantů na místě.

Oprava silnice první třídy, kterou spravuje Ředitelství silnic a dálnic v úseku Želnava – Záhvozdí začala na konci června a práce tam jsou plánované do první poloviny října. Součástí oprav jsou také průtahy dvou obcí, tedy Želnavy a Slunečné. „Stavební úpravy v zahrnují výměnu asfaltového souvrství, obnovu odvodnění, úpravu krajnic, zemních těles a také obnovu vodorovného dopravního značení,“ vyjmenoval mluvčí ŘSD, které opravu provádí, Adam Koloušek. Rekonstrukci vyjde na bezmála 64 milionů korun.

Šoféři nákladních aut musejí využívat objízdnou trasy přes Kájov, Chvalšiny, Prachatice a Volary, tedy po silnicích druhých tříd.