Státní maturity jsou ožehavým tématem na všech školách. Gymnáziu připadá zkouška dospělosti příliš jednoduchá.

„Didaktický test z českého jazyka se příliš neliší od úrovně testu určeného pro žáky devátých tříd. I studenti mají po čtyřech letech pocit zbytečné práce,“ řekl Miroslav Hlava, který je pověřený vedením strakonického gymnázia.

Podle něj by byly řešením dvě úrovně maturit. Studenti gymnázií by museli splňovat tu vyšší. „Nejsem proti státním maturitám, ale musejí být s nějakou strukturální změnou. Jinak degradují gymnaziální vzdělání,“ dodal.

Stejně to vidí i vyučující cizích jazyků. „ Test z angličtiny, který skládali studenti čtvrtých ročníků jako maturity nanečisto, bych neváhal dát studentům druhého ročníku,“ říká jeden z kantorů.

„Nelíbí se mi srovnávání škol. Nemáme tolik hodin týdně češtiny nebo matematiky jako na na gymnáziu. Není to možné srovnávat. I když v maturitách nanečisto jsme dosahovali v posledních letech ve srovnání se stejnými školami velmi dobrých výsledků,“ říká ředitel Střední školy řemesel a služeb Emanuel Pavelka. Byl by pro spuštění státních maturit klidně hned. “Alespoň se ukáže, že úroveň vzdělání jde dolů,“ říká.

“Naši studenti zvládají testy nanečisto bez problémů. Jsou připravováni dobře a zvládli by i těžší zadání,“ říká zástupkyně ředitelky Střední a jazykové školy ve Volyni Eva Piherová.