Od 1. ledna 2016 měli obyvatelé Vodňan a Blatné přijít o svůj finanční úřad.

Jak ale uvedla tisková mluvčí Finanční správy České republiky Petra Petlachová, možná k tomu nedojde. „Dne 26. srpna 2015 jednala koaliční rada vlády o návrhu rušení 23 územních pracovišť finančních úřadů. Generální ředitel Finanční správy přišel na jednání s kompromisním řešením, že zajistí dostupnost služeb finančního úřadu pro občany po celý rok v úřední dny, v pondělí a ve středu," podotkla.

Na zachování úřadů by se měly podílet samy obce tím, že by územní pracoviště finančního úřadu umístily do vlastních prostor. „Obce budou žádány o vyčlenění vhodných prostor k zajištění těchto služeb finančních úřadů tak, aby mohly být poskytovány efektivně a hospodárně," doplnila Petra Petlachová. Se starosty bude ředitel Finanční správy ČR Martin Janeček jednat 
v těchto dnech.
Zachování a přiblížení finančního úřadu jako klient kvituje Petr Novotný, který spadá pod blatenský úřad. „Zachovat úřad je podle mě dobrý nápad. Přiblížení úřadu je takový bonus," míní.

Plánované zrušení se mělo dotknout nejmenších pracovišť, kde pracuje převážně méně než 11 zaměstnanců. Ti měli být přesunuti na jiná územní pracoviště.

Jedním z důvodů zrušení úřadů měla být finanční úspora. Budovy pracovišť, které jsou ve vlastnictví státu, měly být buď převedeny na jiné státní organizace, nebo nabídnuty k prodeji.

Od 1. ledna 2016 mělo dojít ke zrušení 23 územních pracovišť finančních úřadů na celém území České republiky. Na Strakonicku měly o své finanční úřady přijít lidé v Blatné a Vodňanech. Ředitel Finanční správy ČR přišel 
s kompromisem na zachování, 
o kterých v těchto dnech měl jednat se starosty obcí a měst.