Stavba pokračuje podle plánu a do konce letošního roku by měly být práce na stavbě dálnice D4 v úseku Mirotice – Háje dokončeny téměř z osmdesáti procent. Dostavbu D4 má na starosti sdružení Via Salis. Na jaře začne čtvrtá a poslední stavební sezona. Obyvatelé Milína se těší na zklidnění dopravy v obci, odkud se provoz po několika měsících vrátí zpět na dálnici. Neméně se těší řidiči mířící do Prahy, kteří budou od konce listopadu jezdit po nově dokončeném úseku.

Zdroj: Youtube

„Závěr třetí stavební sezony je ve znamení dosud největšího nasazení lidí i techniky,“ poznamenal generální ředitel Via Salis Christian Biegert. Mostní konstrukce, kterých je na stavbě kolem čtyřiceti, budou do konce roku ve fázi hrubých staveb. V současné době se pracuje na stavbě dálničních odpočívek u Krsic a operačního centra u křižovatky Lety. Co se týče odpočívek, rozjely se zemní práce, které budou ale pokračovat z větší části až na jaře. V květnu příštího roku pak má začít stavba čerpací stanice. „Vítězem výběrového řízení se stala společnost Shell. Předložila projekt, který koresponduje s naším záměrem budovat dálnici ve špičkové kvalitě, s nejmodernějším technologickým vybavením a zároveň s respektem k životnímu prostředí,“ uvedl generální ředitel Via Salis Christian Biegert. Parkoviště tam nabídne bezmála dvě stě padesát míst. Součástí bude občerstvení, toalety, přebalovací pulty pro nejmenší děti, ale i sprchy. Na každé straně dálnice zároveň vznikne osm nabíjecích stanic pro elektromobily.

Stavba dálnice D4 v úseku Mirotice - Háje.
Ještě rok a kousek. Stavba dálnice D4 spolkne do konce roku tři čtvrtky rozpočtu

Jen během zimy se stavbaři budou muset přizpůsobit klimatickým podmínkách. Ruch u dálnice z jihu na Prahu proto bude menší. Behěm stavby tam ale běžně pracuje zhruba tisícovka lidí a šest stovek strojů. 


Nová D4 vzniká formou spolupráce veřejného a soukromého sektoru, tedy PPP (Public Private Partnership). Projekt dostavby D4 má na starosti sdružení Via Salis, složené z francouzských firem VINCI Highways a Meridiam. Stavební práce provádí společnost DIVia stavební, která patří do Skupiny VINCI Construction CS, a to na základě zhotovitelské smlouvy uzavřené s Via Salis. Provoz a údržbu na existujících téměř 16 kilometrech obstarává ve speciálním režimu společnost Via Salis Operations, vlastněná ze 100 % VINCI Highways. Stavba za zhruba deset miliard korun bude podle smlouvy se státem hotova v prosinci 2024 a dalších 25 let bude konsorcium dálnici provozovat.