„Nové soupravy přepravíme ještě dnes do provozní jednotky v Českých Budějovicích, kde proběhne zaškolení strojvedoucích a dalších zaměstnanců. Ještě v únoru plánujeme jejich pravidelné nasazení na regionální vlaky z Českých Budějovic do Strakonic,“ říká Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.

RegioPantery nabídnou svým cestujícím například klimatizovaný interiér, palubní Wi-Fi síť, elektrické zásuvky 230 V 50 Hz a USB porty pro napájení cestovní elektroniky (mobilní telefony, notebooky, tablety), na prostorném WC sklápěcí pult pro přebalování kojenců nebo velké prostory pro uložení zavazadel, kočárků a jízdních kol.

V průběhu roku budou jednotky RegioPanter nasazeny na regionální vlaky České Budějovice – Strakonice, České Budějovice – Písek, České Budějovice – Veselí nad Lužnicí – Jindřichův Hradec, České Budějovice – Veselí nad Lužnicí – Tábor a částečně také České Budějovice – Horní Dvořiště.

Posezení u vody, nová cyklostezka, lavičky i dětské hřiště. Ještě letos by si Budějčáci  mohli užít „nového“ parku Dukelská.
Budějovice budou mít svůj Hyde Park. Podívejte se, jak se změní místo u řeky

Moderní soupravy RegioPanter zvýší skokově kvalitu cestování na většině elektrifikovaných tratí v Jihočeském kraji. "Naše rozhodnutí objednat u Českých drah nové soupravy určitě ocení především senioři, osoby se zdravotním handicapem na vozíku, ale zvyšujeme také pohodlí pro rodiče s malými dětmi nebo lidi, kteří se vydávají na cestu s většími nebo těžšími zavazadly a jízdními koly. Díky bezbariérovému řešení se zvýší jejich mobilita a věřím, že komfortní regionální vlaky přitáhnou do veřejné dopravy na jihu Čech i další cestující,“ uvedl Antonín Krák, náměstek hejtmana pro dopravu Jihočeského kraje.

„RegioPantery jsou moderní a osvědčené jednotky pro regionální dopravu. Škoda Transportation již získala kontrakty na výrobu více než 250 vlaků různé konfigurace pro zákazníky v České republice, na Slovensku, v Litvě a v Lotyšsku. Průběžně tento typ vylepšujeme, takže na jih Čech zamíří soupravy s novými řídicím systémem a trakčním pohonem, který je úspornější a bezpečnější. Také podvozky mají vylepšený chod a vlak je pohodlnější,“ doplňuje Petr Brzezina, prezident skupiny Škoda Transportation.