Nový železniční most se staví hned vedle stávajícího, který je nadále v provozu. Po dokončení stavby a převedení dopravy na novou trať se měla stará konstrukce zbourat. To se ale nestane, protože historický most z 19. století byl v roce 2021 prohlášen za kulturní památku. Co s ním bude dál, je však zatím ve hvězdách. Správa železnic nemá v úmyslu si ho nechat, město Písek ani Jihočeský kraj ho nechtějí. Zájem projevil pouze spolek Viadukt, jehož představitel, bosenský architekt Igor Kovačević ho považuje za významné technické dílo. Jeho cílem je vytvořit z mostu turistickou destinaci.

Stavba železničního mostu v Červené nad Vltavou

Ke stavbě nového železničního mostu se přistoupilo z důvodu toho, že stávající most je dle Správy železnic v nevyhovujícím stavu a limituje nasazení některých typů vozidel na celé trati z Tábora do Písku.

Unikátní obloukový most již brzy překlene Orlickou přehradu. Podívejte se | Video: Deník/Lenka Pospíšilová

Nový železobetonový most má po dokončení patřit mezi největší oblouková přemostění v České republice. Jeho délka dosáhne 316,3 metru, rozpětí oblouku bude 156 metrů. Cena nového mostu je zhruba 543 milionů korun. Zhotovitelem je společnost Metrostav.