Řidiči dojíždějící z Kestřan do Písku si denně zajedou kolem pěti kilometrů, lidé ze Zátaví okolo deseti a ze Zátavíčka zhruba patnáct kilometrů. „Rozhodně budeme minimalizovat cesty do Písku. Dosud jsme jezdili někdy i dvakrát denně, když má dcera kroužek, ale teď to budeme dělat tak, že na ni 
v Písku budu čekat," podotkla Simona R., která bydlí v Zátavíčku a dojíždí do práce do Písku.

Podle starosty Kestřan, na jejichž katastru most leží, Lubomíra Málka, se lidé hodně zajímají o to, jak budou jezdit autobusy. „Na zastávku u Zátavského mostu autobus jezdit nebude, jelikož by se tam neměl kde otočit. Většina lidí odtud jezdí autem, ale pár dětí dojíždí do školy. Ty by se měly ráno svážet na zastávku do Zátaví a odpoledne zpět," konstatoval Lubomír Málek 
s tím, že v Zátaví bude autobusová doprava redukovaná, v Kestřanech zůstane, jak je. „Ještě to řešíme s autobusovým dopravcem, aby to lidem co nejlépe vyhovovalo," dodal starosta.

V Zátavíčku žije trvale kolem dvaceti lidí, v Zátaví sto šedesát.

Zátavský most se bude bourat a následně se bude dělat jeho replika. „Začneme demoličními pracemi a dál budeme postupovat podle možností stávajícího stavu konstrukce," uvedl Miroslav Jakimczuk, stavbyvedoucí společnosti Porr, která bude rekonstrukci provádět. Přes zimu by se měl most opět zprůjezdnit a na jaře 2017 dokončit.