Podle místopředsedy představenstva Dopravního podniku města České Budějovice Slavoje Dolejše by tak ekologické vozy mohly v budoucnu vozit lidi i po Dlouhé louce, kde se v minulosti trolejové vedení chystalo. Ovšem zřejmě nadobro zůstalo jen 
u plánů.

Trolejbusy vybavené akumulátory jsou schopné ujet určitou kratší vzdálenost i bez přísunu elektřiny. Když se pak vůz znovu připojí k trolejím, elektromotory se začnou dobíjet, aby byly připravené jako záložní zdroj pro další jízdu.

„To využijeme třeba 
v případech, kdy se stane nehoda a bude nutné místo střetu objet," řekl Slavoj Dolejš. „Ale ve chvíli, kdy budeme mít takových trolejbusů více, lze s nimi obsluhovat i části města bez trolejí. Tedy hlavně Dlouhou louku," doplnil.

Nové autobusy a trolejbusy přinesou cestujícím i další významnou novinku. Půjde 
o první vozy vybavené klimatizací v celém prostoru, tedy nejen v kabině řidiče. „Klimatizaci mnoho lidí ocení," zmínila Hanka Matějů z Českých Budějovic. „Jen je otázka, zda kvůli tomu nebudou nové autobusy a trolejbusy moc drahé," dodala.

Ekologičnost a ekonomičnost. To jsou dva hlavní argumenty, které proti sobě stojí v pomyslné debatě o tom, zda dále rozšiřovat trolejové vedení v Budějovicích.

Kdyby nyní Budějovičtí rozhodli, že nechají strhnout všechny troleje v ulicích a cestující se budou po městě přepravovat jen autobusy, podle Slavoje Dolejše by se snížily výdaje z městské kasy přibližně 
o 40 milionů korun ročně. „Není to ale reálné a doufám, že se to ani nestane. Právě trolejbusy jsou totiž jakýmsi městotvorným prvkem, navíc jsou ekologické. A pokud by se jednou troleje strhly, už by se pravděpodobně nikdy neobnovily," poznamenal Slavoj Dolejš.

Doplnil, že trolejbusovou dopravu nyní naopak čeká nová éra, kterou odstartuje pořízení nových vozů vybavených elektromotory. Ty řidičům umožní překonat krátkou vzdálenost i bez nutnosti napojení vozu ke zdroji elektřiny. Cena jednoho takového trolejbusu se vyšplhá možná až k 16 milionům. „Záležet bude na tom, jakou cenu se nám podaří vysoutěžit," zdůraznil Slavoj Dolejš.

Trolejbus je každopádně mnohem dražší než autobus, který lze pořídit přibližně za polovinu zmíněné částky. Právě vysoká nákupní cena žene náklady na provoz trolejbusů mnohem výš, než kolik dopravní podnik platí za provoz autobusů. „Rozdíl činí asi 20 korun na kilometr. Kromě nákupní ceny vozů ho vytváří i vysoké náklady na údržbu trolejového vedení," vysvětlil Slavoj Dolejš.