Ke snížení emisí a hlukové zátěže v krajském městě má napomoci doprava využívající alternativní pohon. Radnice chce výrazně podporovat elektromobilitu na budějovických silnicích. Jedním z kroků, jak vyjít vstříc občanům či turistům s elektromobily, je vyhrazení zatím jednoho stání na náměstí. Parkovné pro vozy poháněné elektřinou je stejné jako u klasických. Náměstek primátora pro dopravu František Konečný chce podpořit elektromobilitu ve městě například zvýhodněnou cenou za parkování v zónách placeného stání, které začnou fungovat na podzim. 

Chytré úspory

Touto cestou se vydává i Jihočeský kraj. Před několika dny se zapojil do iniciativy Chytrý region Jižní Čechy s cílem úspory a ochrany životního prostředí. K tomu má přispět i rozšíření využívání elektromobilů. Pro jejich provozování je nutné vybudovat síť dobíjecích stanic. „Před pár týdny jsme se dohodli s krajským radním Josefem Knotem o společném postupu města a kraje. Kvůli dojezdu elektromobilů by měly být dobíjecí stanice i v okresních městech,“ potvrdil náměstek primátora pro dopravu František Konečný. O stanicích na dobíjení šťávy do elektromobilů také dvakrát jednal se společností ČEZ.

Alternativní pohon ve městě se vyplatí
František Konečný (ANO), náměstek primátora pro dopravu:
- Majitele elektromobilů chceme zvýhodnit i při parkování v zónách placeného stání, jež začnou fungovat na podzim. Rezidenti a abonenti zaplatí 10 % běžné ceny.
- Menší slevu dáme i za vozidla na CNG a s hybridním motorem.

Od dopravní zátěže spojené s hlukem a exhalacemi mají městu pomoci záchyt-ná parkoviště u Dynama a Jírovcově ulici. První část Jírovcova by měla být hotova do konce října. Odtud mohou lidé pěšky nebo se svézt busy Dopravního pod-niku města České Budějovice. Na výběr budou dvě trasy vedoucí přes náměstí a Krajinskou ulici – k nemocnici, či do Havlíčkovy kolonie a obsluhované ekologicky. „Pro přepravu odtud zakoupíme 11 elektrominibusů,“ předesílá mluvčí dopravního podniku Viktor Lavička. Do doby jejich pořízení má z parkoviště vyjíždět do centra nový elektromidibus a tři vypůjčené. Dobíjet budou v trolejbusovém depu v Horní ulici i na parkovišti. Jízdní intervaly jsou v plánu dle potřeby mezi 10 a 20 minutami.

„V projektu II. fáze parkoviště Jírovcova se počítá s nabíjecími stanicemi i pro veřejnost,“ ujišťuje František Konečný. A ty nezůstanou ve městě osamoceny.