Podle generálního ředitele firmy GW Bus Roberta Krigara o linku zájem byl, ale autobusy nejezdily plné. „Tyto linky potřebují dotace a Jihomoravský kraj nám ji opět neposkytl. Proto se zelenou linkou bohužel končíme a cestujícím se omlouváme,“ řekl Krigar s tím, že firma nepředpokládá, že by linku provozovala ani v příštím roce.

Kraj podle mluvčí Moniky Brindzákové na dotaci nenašel peníze. „Současně kraj vzal v potaz, že v minulých letech firma opakovaně nedodržela smluvní podmínky spojené s poskytnutím dotace,“ uvedla Brindzáková.

Ředitel firmy připustil jedno pochybení. „Problém jsme měli v roce 2014, dotaci jsme vraceli a v dalším jsme ji pak nedostali. Loni už jsme dvě stě tisíc dostali, ale letos nám kraj opět nevyhověl,“ vypočítal Krigar.

Podle znalce a propagátora cykloturistky Čestmíra Valy byla linka užitečná. „Zájem o ni postupně rostl, část lidí ji využívala k cestám na Vranovsko, nebo do Národního parku, část jezdila až do Znojma. Je smutné, že právě v době, kdy kraj chystá rozvoj služeb pro cyklisty cestující od Brna, o další trasu pro cyklisty máme přijít,“ podotkl Vala.

Za ztrátu označil ohlášený konec linky i starosta Vranova nad Dyjí Lubomír Vedra. „Byla úspěšná a užitečná. Ještě se pokusím zjistit, co se na kraji stalo a zda s celou věcí nepůjde nějak pohnout. Pro Vranovsko je turistický ruch důležitý a jsem přesvědčen, že kraje by měly spolupracovat a ne se jen dívat na své hranice,“ podotkl Vedra.

Se situací se chce seznámit znojemský místostarosta a krajský zastupitel Jan Grois. „Bude mě zajímat, co se stalo a proč. Linky by byla škoda,“ řekl.