Firma Bezvody je velmi mladá, získává si ale rychle renomé. Nejen tím, že nabízí velmi zajímavou službu mytí aut bez vody ale také tím, že při svém působení dbá především na ekologii. „Při jednom mytí dokážeme ušetřit sto litrů vody," říká jednatel Jaroslav Hrach.
Představil byste svoji firmu?
Naši mladou, a dá se říci stále začínající firmu, jsme založili v roce 2013. Viděli jsme příležitost a díru na trhu. Myček u benzinových pump či ručních myček je hodně, ale aby přijel někdo k vám do firmy nebo na zahradu umýt auta, zatímco se věnujete práci, rodině nebo koníčkům, to v podstatě nikdo nenabízí.
Po počátečním testování jsme vybrali všechny dodavatele a nastavili obchodní model spolupráce pro naše partnery. V roce 2014 jsme začali navazovat partnerskou spolupráci formou franchisingu a nyní máme již šest krajů, kde můžeme nabídnout služby našim zákazníkům.
Jaké služby nabízíte a komu jsou určené?
Naší vlajkovou lodí je již zmíněná služba mobilního mytí. Je zaměřena na firemní autoparky, hotely, taxi služby, autosalony, autobazary i koncového zákazníka. Myjeme a čistíme exteriér i interiér vozů.
Protože toto mytí není nijak složité, nabízíme i variantu, že zákazníkům vyškolíme personál a můžou se starat o své autoparky sami, kdy jim budeme dodávat pouze prostředky potřebné k mytí.
Co je výhodou služby oproti klasické myčce?
Největší výhodou je mobilita služby a úspora času. Dokážeme umýt auto v podstatě kdykoli a kdekoli. Firmy mají pod kontrolou náklady na údržbu vozů a ruční práce garantuje stoprocentní čistotu vozu, což klasická myčka, bohužel, nabídnout nikdy nemůže. Navíc naše prostředky obsahují vosk, který chrání lak a vůz tak vydrží déle čistý.
Další a zásadní výhodou je úspora vody. Při každém mytí vozidla ušetříme přibližně cca 100 litrů vody (my potřebujeme asi půl litru), která se dá jistě využít mnohem lépe než na mytí vozidel. Asi nemá cenu počítat kolik litrů vody by se jen v ČR šetřilo, kdyby se auta myla naším alternativním způsobem.
Můžete říci, jaké prostředky používáte k mytí vozidel a kdo vám je dodává?
Jedná se o dodavatele z Anglie, kde probíhá i výroba prostředků samotných. Vlastníme výhradní zastoupení pro Česko a Slovenko. Tento dodavatel se již dlouho zabývá vývojem produktů na „suché mytí". Prostředky jsou na přírodní bázi a absolutně nezatěžují životní prostředí. Kvalitu podtrhuje fakt, že pod svojí privátní značkou v Anglii používají tyto prostředky automobilky jako Aston Martin, McLaren i Ford.
Jelikož služby rozvíjíme, spolupracujeme i s českými výrobci. Rozšiřujeme produktovou řadu o nanotechnologii a prostředky na dezinfekci vozů.
Máte už představu, jak zajistit pokrytí služby v regionu jižní Čechy?
V regionech samozřejmě kromě zákazníků oslovujeme i potenciální partnery, kteří by se s námi podíleli na zajištění služby. Hledáme stále kvalitní a spolehlivé partnery, kteří by rozšířili své stávající služby nebo chtěli začít podnikat v novince na trhu. Těmto bychom po kvalitním zaškolení předali vozy našich zákazníků do správy.
Může se k vašim prostředkům či službě dostat i koncový zákazník?
Určitě. Je to podobné jako s firemní klientelou. Může si objednat službu a náš tým provede čištění na určeném místě nebo může využít e-shop na našich stránkách www.bezvody.cz , produkty si objednat a pečovat o svůj vůz sám.
Jaká je reakce firem na vaši nabídku služeb?
Jelikož se jedná o novou službu a české firmy jsou obecně konzervativní, jednání jsou popravdě náročná, ale to je u každé nové služby. Vždy nabízíme ukázku naší práce, protože je nutné vidět, co prostředky dokáží. Poté se rozptýlí všechny obavy. Pokud firmy chtějí počítat, není jim lhostejný čas zaměstnanců, životní prostředí a úspora vody volba je jasná. Zde bych chtěl také všem zákazníkům poděkovat za důvěru a věřím, že bude odpovědných firem přibývat a nebudou se chovat ekologicky pouze na papíře.
Pro jižní Čechy je exkluzivním partnerem Pavel Haferník a jeho tým. Veškeré kontakty najdete na našich stránkách www.bezvody.cz .
V jaké cenové relaci se vaše služby pohybují?
Naše ceny začínají na 290 korunách za umytí, vyleštění a ochránění karoserie. Poté záleží na zákazníkovi, které doplňkové služby si objedná.
Pokud se jedná o firemní flotily, záleží na počtu vozidel, rozsahu služeb a četnosti mytí. Vše řešíme s individuálním přístupem podle potřeb zákazníka.
Můžete čtenářům Deníku prozradit plány do budoucna?
Naše vize je zcela jasná. Stát se lídrem v oblasti mobilního mytí v České republice a spolehlivým partnerem pro naše zákazníky při údržbě jejich vozových parků. Nyní je cílem tuzemský trh, kde se budeme maximálně snažit naše služby rozšiřovat a zkvalitňovat. Jisté kontakty probíhají i mimo republiku, kam se náš koncept, věříme, rozšíří.