Zimní příprava proběhla podle vašich představ?
Zima byla v mém podání hodně podobná jako v předcházejících letech. Makal jsem především na fyzičce. Motorku jsem osedlal až v únoru. Snažil jsem se především připravit tělo po fyzické stránce na celoroční zátěž.

Kterým činnostem jste se při nabírání fyzičky nejvíce věnoval?
Byla to taková klasika. Posilovna, běhání, plavání, kolo. K tomu ale také některé nové dovednosti, které přicházejí do světa sportu. Snažil jsem se na kondici pracovat co nejvíce.

Jak vypadala příprava na motocyklu?
Na motorce jsem začal jezdit v únoru. V rámci přípravy jsem absolvoval superkros na Slovensku v Košicích. Bylo to takové mé první letošní seznámení s motorkou. Předtím jsem měl jenom dva tréninky.

Kolikátý jste v Košicích skončil?
Pátý. To nebylo špatné. Supekros jsem delší dobu nejezdil a byli tam naopak kluci, kteří se této disciplíně věnují po celou zimu. Na vstup do sezony to nebyl špatný výsledek. Hned po Košicích jsem si doma zabalil věci a odjel jsem trénovat do Itálie.

Letos jste vynechal přípravu v tréninkovém kempu ve Španělsku, kam jste jezdíval v minulých letech?
Letos jsem model přípravy malinko změnil. Byl jsem v Itálii, odtud jsem se vrátil na chvíli domů. Potom jsem trénoval deset dní v Maďarsku, něco jsem odtrénoval doma. Do konce února jsem se snažil najezdit co nejvíce. Samozřejmě podle toho, co dovolilo počasí. U nás se pořád jezdit nedalo, takže jsem musel cestovat často i mimo republiku.

Na motorce máte naježděno tolik, kolik jste si představoval?
Ano. Kvůli začátku mistrovství Evropy jsem začal trénovat na motorce poměrně brzy. Evropa totiž začíná o měsíc dříve než mistrovství republiky. Snažil jsem se připravit tak, aby moje forma gradovala prvního května, kdy se v Pacově jede úvodní závod našeho mistrovství.

Obhajoba titulů mistra republiky i evropského šampiona pro vás bude v letošní sezoně stěžejním cílem?
Je to tak. Mistrovství Evropy se jede pod záštitou mezinárodní federace a jsou to závody, které rozhodně mají svou váhu. Absolutní prioritou je ale pro mě naše mistrovství. K tomu bych případně ve volných termínech jel další atraktivní závody. Ať už by to bylo třeba v Německu nebo Rakousku. K tomu bych se rád svezl na mistrovství světa v Lokti a také na Motokrosu národů. Pokud samozřejmě budu mít výkonnost a dostanu se do týmu.

Máte za sebou úvodní závod mistrovství Evropy ve slovinské Břežici, kde jste obsadil druhé místo. Považujete to za dobrý vstup do seriálu?
Byla tom hodně tvrdá trať. Místy až uklouzaná. Popral jsem se s tím ale docela dobře. Na startu bylo třiatřicet jezdců, což je docela dost. Odskočil si tam i loňský mistr světa třídy MX2 Tim Gajser, jenž letos bojuje o titul mistra světa v nejprestižnější kubatuře MX1. Není tak vysoko náhodou, protože jede opravdu dobře. Závod vyhrál, já jsem byl druhý a třetí skončil někdejší mistr světa třídy MX3 Klemen Gerčar. Jsem rád, že jsem si s takovými piloty mohl poměřit síly. Byla tam i řada dalších kvalitních jezdců. Byl to dobrý závod.

Jak vyznělo vaše porovnání s Gajserem, jenž je členem nejužší světové špičky?
V kvalifikaci mi dal dvě vteřiny na kolo. To v závodě udělá nějakých čtyřicet vteřin. V závodech měl navíc výborné starty, zatímco mně se naopak moc nedařily. Je ale vidět, že je rychlejší. To musím přiznat. Jsem však každopádně rád, že jsem mohl v úvodu takového jezdce vidět a porovnat se s ním. Vím, na čem mám pracovat.

Gajser asi nepojede celé mistrovství Evropy?
Určitě ne. Jeho prioritou je mistrovství světa. My jedeme teď Evropu v Chorvatsku, ale on vyráží na světový šampionát do Argentiny. Klidně se může prát i o titul třídy MX1.

Obhajovat budete také primát na domácí scéně. Už se rýsuje konkurence?
Konkurence proti loňsku určitě nějaká přibude. Na našich tratích jsou čeští jezdci opravdu rychlí. Někdo zřejmě přeskočí z MX2 do naší třídy MX1. Uvidíme, jak se s tím kdo popere. Bude to asi podobné loňsku, plus někteří uzdravení kluci. Hned první závod v Pacově přinese parádní podívanou.

Pokuste se jmenovat největší soupeře v boji o titul?
Určitě to bude jako loni Marek Sukup. Ten mi rozhodně nebude chtít dát nic zadarmo. Samozřejmě také můj týmový kolega Florent Richier. K tomu spousta dalších českých jezdců. Ve špičce je jich dost. Myslím, že to bude dobrý seriál.

Nejmenoval jste Filipa Neugebauera. Máte informace, jestli bude startovat v mistrovství republiky?
Vůbec nevím. Ani nevím, ve které třídě bude startovat a jestli pojede naše mistrovství. Byl na mistrovství Evropy třídy EMX 300 ve Valkensvaardu, takže nevím, jaké má plány na letošní sezonu. To všechno ukáže až první závod v Pacově.

Do kubatury MX1 přechází po roční pauze, zaviněné zraněním, mladý Jihočech Václav Kovář. Může čeřit vodu hodně vysoko?
Roční pauza by neměla být až takovým problémem. Myslím, že se do toho rychle dostane. Sám nevím, co od něj můžeme očekávat. Necháme se překvapit, co přinese Pacov.

Změnu dresu nechystáte?
Tým zůstává stejný. Pojedu i nadále za Buksa Ados KTM Racing team, kde začínám už čtvrtou sezonu. V týmu jsem naprosto spokojený. Všechno perfektně funguje a nemám důvod ho měnit. Sestava by měla zůstat stejná jako v minulém roce. Žádné změny nejsou plánovány.

Také motocykl zůstává stejný? Pojedete opět na čtyřtaktním stroji KTM o obsahu 450 ccm?
Přesně tak. Motorka bude stejná.

Existuje naděje, že byste se letos objevil také alespoň v některých závodech mistrovství světa?
Moc to neřeším. Jak už jsem řekl, jsem absolutně spokojený v týmu Buksa Ados, jehož prioritou je mistrovství republiky. V letošní sezoně to mám opět takhle nastavené. Pokud by byla možnost zkusit si nějaký závod mistrovství světa, tak ji rád využiji. Ale ještě jednou zdůrazňuji, že prioritou je pro mě tým a tím pádem mistrovství republiky.

Divokou kartu pro domácí Grand Prix v Lokti byste ale přivítal?
To v každém případě.