Ale to není všechno. Výbornými výkony si totiž také řekl o angažmá v Dánsku. „Přišla mi nabídka z Esbjergu. Dánská liga se jezdí ve středu, takže bych to měl zvládat. Z Anglie bych tam jezdil trajektem, takže cestování by nebylo tak náročné jako po vlastní ose autem, protože na lodi bych si odpočinul," nabízí velice zajímavou informaci o svém novém angažmá. „Pokud to půjde skloubit, tak bych v Dánsku rád nějaké závody odjel. Věřím, že se to dá stíhat," potvrzuje.

Prioritou je ale pro něj Británie. „V Plymouthu mám o něco málo lepší podmínky než loni. Domluvili jsme se už v půlce minulé sezony, takže jsem nic jiného ani neřešil. Podepsáno jsme měli velice brzy," pochvaluje si výbornou spolupráci se svým britským týmem.

Kromě druhé nejvyšší Premier League by mohl Simota nahlédnout i do nejvyšší britské Elit League. „Je tam možnost hostování. Loni jsem takhle odjel dva závody. Uvidíme, jestli se něco naskytne i letos," přemítá.

Program bude mít v letošním roce Zdeněk Simota pořádně našlapaný. „V Dánsku se jede pětadvacet závodů, ale ty pochopitelně nestihnu všechny. V Anglii jich mám kolem čtyřiceti pěti, takže celkem se dostanu minimálně na nějakých šedesát závodů za rok," vypočítává.

Na domácích oválech letos asi Jihočecha opět neuvidíme. „Ozvali se mi z Plzně, jestli bych za ně neodjel mistrovství republiky dvojic. Nakonec se ale nepřihlásili, takže to asi padlo. Mistrovství republiky jednotlivců nepojedu a z extraligy se mi nikdo neozval. Loni jsem si řekl nějaké podmínky, které nikdo neakceptoval. Doma tak asi nepojedu žádné závody," konstatuje.

Jen malá šance je také na jeho start s reprezentační vestou. „Do národního týmu se dělá nominace podle mistrovství republiky, které jsem loni nejel, takže mistrovství světa ani Evropy nepřipadá v úvahu. Pokud by se mi hodně dařilo, tak by mě třeba pozvali na družstva, ale moc tomu nevěřím," připouští.

Přes zimu tvrdě makal na fyzičce ve skupině vedené silničními závodníky bratry Smržovými pod taktovkou kondičního trenéra Miroslava Hýska. „Bylo to super. S klukama se víc hecneme. Sám jsem fyzičce rozhodně tolik nedával. Něco jsem dělal, ale ne v takovéhle míře," pochvaloval si a jeho kolegové si ho hned dobírali. „Zdeněk začal něco s fyzičkou dělat poprvé po dvanácti letech, tak na něm se to musí hned projevit," rýpl si třeba Jakub Smrž.

Třikrát v týdnu makali motocyklisté přes zimu v tělocvičně. „K tomu jsme běhali nebo chodili hrát squash. Také jsem si byl zahrát hokej a týden jsem byl na běžkách," vypočítává Simota své aktivity. „Teď mohu jezdit závody na deset kol místo na čtyři," směje se. „Náš závod trvá minutu a není tak fyzicky náročný jako motokros nebo silnice. Ale když se jede v závodě sedm rozjížděk a je třeba teplo, tak je to znát. Když je člověk fyzicky dobře připravený, tak se na motorce cítí lépe," ujistí.

V posledních dvou letech se stalo tradicí rozbíjení ledu na zimním stadionu na Hluboké. Letos se tato akce kvůli náhlému nástupu teplého počasí bohužel nemohla uskutečnit.

Do Británie odjíždí Simota ve středu 18. března a hned o dva dny později ho čeká tradiční press and practice day.