Jihočeská soutěž je součástí seriálu FIA European Rally Trophy, Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rallye a také národního šampionátu historických automobilů. Přihlášeno je celkem 89 vozů.

Mistr republiky ve sprintrallye ve třídě N do 1400 ccm z roku 2007 Jan Jinderle už sice není jako v minulosti pravidelným účastníkem automobilových soutěží, domácí  „Krumlov" však považuje za svátek, u kterého nechce chybět. „Krumlov je tradice, kterou jsem chtěl vždycky jezdit.  Jinak už skutečně nezávodím. Především ze zdravotních, ale i finančních důvodů. Rallye se stává pomalu nedostupnou záležitostí. Všechno se neúnosně zdražuje a schovává se to za bezpečnost posádek i diváků. Proto také výrazně ubývá jezdců na startu soutěží. Ale Krumlov chci odjet. I jako vzpomínku na kluka," připomíná podzimní tragédii, při které zahynul v roli na rallye v Příbrami jeho syn Jan Jinderle mladší.

Přestože má zkušeností na rozdávání, větší vyježděnost mu bude o víkendu určitě chybět. Vždyť naposledy seděl ve svém soutěžním voze právě před rokem v Č. Krumlově. „Samozřejmě jedeme závodit, ale prvních pár erzet nám ukáže, jak na tom jsme. Tomu potom musíme přizpůsobit naše počínání na trati," nechystá se jít za volantem za únosnou mez. „S naším autem pojede ve zbytku sezony Tomáš Zetek mistrovství republiky ve sprintech, tak ho nesmíme nějak moc poškodit," dodává na vysvětlenou. „Hondě navíc letos končí homologace, takže je to jedna z posledních možností svézt se na Krumlově se svým autem," nabízí další důvod, proč nechybí ve startovní listině.

Jinderleho závodní náčiní by mělo být na tradiční soutěž dobře připraveno. „Motor, spojka, převodovka, nápravy, to všechno prošlo kompletní repasí. Udělali jsme maximum, aby auto vidělo cíl v Českém Krumlově. K tomu ale budeme potřebovat i kus štěstí," připomíná.
Jako spolujezdec vedle něj usedne Petr Vojta z Volar. „Pohodový kluk, se kterým je v autě dobrá atmosféra. Sám se angažoval, abychom Krumlov jeli," chválí svého parťáka.

Na start se Jinderle s Vojtou postaví ve třídě 9, což je bývalá třída N2 (vozy do 1600 ccm s pohonem jedné nápravy). Startovní listina čítá jedenáct posádek. „To slibuje pěkné závody. Chceme vyhrát, to je jasné. Jako vždy," směje se. „Soupeře moc neznáme, ale zadarmo nikomu nic nedáme," ujistí.

Jediné, z čeho má trochu obavu, je počasí. Největší jihočeskou soutěž prakticky každoročně provází déšť. „Vodu na trati nemám rád. Poslední dobou v Krumlově skoro vždycky prší. Přeháňky jsou hlášené i letos, ale s tím se nedá nic dělat," mávne rukou.

Součástí Rallye Č. Krumlov je tradičně divácká supererzeta na českobudějovickém Výstavišti. Ta mezi závodníky moc oblíbená není. „Nedá se na ní nic získat, ale dá se tam hodně ztratit. To je fakt. Pro popularitu rallye je ale dobře, že se jede," je zkušený pilot přesvědčen.

Přestože Jinderleho postihla celkem nedávno při závodech rodinná tragédie,   myšlenky na opuštění soutěžáckého světa neměl. „Na autě povezeme klukovo fotku jako vzpomínku. Hned, když se to stalo, tak jsem řekl, že to chce čas. Rallye a motoristickému sportu vůbec jsme obětovali celý život. Je to událost, která vždycky překvapí. Na start ale člověk vždycky jde s tím, že se něco podobného stát může. A může se to stát v každém sportu. Připravený na to člověk není nikdy, ale tendence, že bychom závodů nechali, jsme neměli nikdy. Chce to čas a naučit se s tím žít. Byla to hloupá shoda náhod a stalo se. Bohužel."