V neděli 30. července krátce před osmou hodinou ranní došlo z dosud neznámých příčin u Hodonic, v areálu bývalého vojenského letiště, k pádu ultralehkého letadla značky Tiphoon. "Pilot pravděpodobně vlastní chybou nezvládl stoj a havaroval. Po ošetření na místě byl přepraven leteckou záchrannou službou do nemocnice. Policisté nehodu zadokumentovali a vyrozuměli Ústav šetření leteckých nehod," uvedla policejní mluvčí Lenka Pokorná. Příčina a okolnosti nehody jsou nadále v šetření.

V roce 1991 začala česká společnost TL-Ultralight sériově vyrábět první dvoumístný ultralight s pevným křídlem. Měl označení TL 32 Typhoon a stal se legendou v historii českého ultralehkého letectví. Jednalo se o dvoumístný hornoplošník s laminátovým trupem. Vyrobeno jich bylo přes 200 kusů. 

Motor Rotax 582.
Rozpětí: 10,7m
Délka: 5,9m
Plocha křídla: 15,2 m2
Prázdná hmotnost: 225kg
Maximální cestovní rychlost: 90km/h 

Dvousedadlový (posed vedle sebe), vzpěrový hornoplošník smíšené konstrukce. Pevný tříkolový podvozek. Křídlo se skládá z hlavního nosníku a pomocného nosníku z duralových trubek, křídlo je potaženo textilním potahem. Trup je sestaven z duralových trubek s laminátovou karoserií.

TL-32 Typhoon je prvním ultralehkým letounem, který získal Typový průkaz LAA. Letoun pochází z dílen firmy TL Ultralight, která sídlí v Hradci Králové. Typhoon vyniká robustností a dobrými letovými vlastnostmi. Díky tomu nesl (a stále nese) tíhu výcviku pilotů.