Neznámý pachatel telefonicky kontaktoval ženu v pátek 22. března 2024 v 17.25 hodin. Sdělil jí, že má napadený účet a ať očekává hovor od pracovníka centrály její banky. Záhy na to jí telefonoval jiný muž, který se představil jako pracovník centrály banky Petr Stránský a začal s ní celou situaci řešit. „Vystrašená žena si přizvala k telefonnímu hovoru také svého manžela a společně pokračovali v komunikaci s domnělým pracovníkem banky, který je oba zmanipuloval natolik, že podle jeho pokynů převedli peníze ze svých účtů na několik jiných bankovních účtů, které jim pachatel nadiktoval,“ uvedla tisková mluvčí strakonické policie Jaromíra Nováková.

VAROVÁNÍ:

Nebuďte důvěřiví, jednejte rozvážně a své peníze po telefonu nepřevádějte na jiné účty. Neztrácejte čas telefonováním s cizími lidmi, kteří se vás snaží přesvědčit o napadení vašeho účtu. Mějte vždy po ruce připravené telefonní číslo zákaznické linky své banky (případně svého bankéře), na které zavolejte dřív, než bude pozdě!

Policisté s ohledem na tento i další případy stále opakují a varují veřejnost, aby telefonáty o napadených účtech hned ukončili. Podvodníci umí člověka velmi obratně a přesvědčivě zmanipulovat a vzbudit v něm strach a pocit, že pokud ihned něco neudělá, o své peníze přijde. „Často osloví člověka v pozdních hodinách, aby vyvolali obavu, že v bance již nebude nikdo k zastižení a své peníze tak nestačí zachránit. Přitom se jedná o předem připravenou hru s cílem se obohatit na úkor druhých,“ varuje před praktikami podvodníků Jaromíra Nováková.