Designerům z firmy Puma jistě nechybí odvaha. Rozhodli se pro smělý krok: navrhli několika evropským klubům sady tzv. třetích dresů v jednotném stylu: všem scházejí klasicky provedené klubové znaky, jméno týmu či města je znázorněno jednoduchým nápisem na prsou.

„Odvažte se být jiní,“ zní slogan výrobce.

Malí fotbalisté se honí na míčem.
VIDEO: Noční můra fanynek na mateřské: Klučík vběhl na hřiště, pak přišel faul

Jako by v Pumě dopředu tušili, že se vydávají na tenký led. Jejich dresy jsou skutečně „jiné“, jenže většina fanoušků desítky dotčených klubů (včetně Manchesteru City, AC Milán, Olympique Marseille či Fenerbahce Istanbul) není nadšena.

Ba právě naopak – ohlasy na novinku jsou víc než nelichotivé. Je libo malý výběr z ohlasů na Twitteru?

„Nové dresy vypadají jako pyžamo pro šestileté děti.“

„Připomíná to něco, co vidíte prodávat na dovolené v Turecku za deset eur a usmlouváte cenu na 2,50, zatímco prodavač neustále přísahá, že to je originál.“

Lionel Messi a vítání v Paříži
Poprask kolem Messiho. Večírek, neuvěřitelné peníze a blázinec s dresy

„Zřejmě to byl něčí školní designérský projekt, který musel být hotový do příštího rána.“

Výrobce nechtěl hrát na jistotu

Zkrátka a dobře – nové dresy působí na fotbalové publikum nenápaditě, levně, jako tričko z výprodeje.

S tím ovšem kontrastují slova hlavního návrháře Carla Tuffleyho z Pumy: „Naším cílem byl změnit tradiční fotbalový dres. S třetí sadou jsme chtěli co nejvíc posunout hranice. Je snadné hrát na jistotu, ale my se chtěli posunout novým směrem.“

Ed Sheeran
Pohádkový příběh o lásce k fotbalu: Ed Sheeran bude nejen sponzorem

Proslýchá se, že ostudě o chlup ušla Borussia Dortmund, která svým příznivcům ukázala návrh s předstihem a po jednoznačně negativní reakci raději zavelela k ústupu. Naopak takoví příznivci Manchesteru City se teď chytají za hlavu a podle řady z nich prý jde o vůbec "nejhorší dresy v historii". 

Co si o nových dresech myslíte vy?