Druháci a čtvrťáci, kteří začali navštěvovat badatelský kroužek, už mají za sebou několik setkání a zvládnou samostatně seskládat mikroskop, vkládat sklíčka se vzorky a bezpečně dokáží zaostřovat na nohu mouchy domácí, vzorek dřeva borovice nebo kořínek vlasu získaný lovem na spolužákově hlavě. Také jsme se na kroužku pokoušeli dobře popsat nebo nakreslit to, co pod mikroskopem vidíme.
Už jsme vzali do rukou také sadu dalekohledů a vyrazili chvilku ven, aby i tahle pomůcka pro nás nebyla cizí. Bylo sice slunečno, lehce větrno, ale v dohledu nebylo, kromě několika slepic, žádné zvířectvo k pozorování. I přesto jsme se naučili zaostřovat, řekli si, jaký je rozdíl ve skle, které je třeba v okně a čočce, která je v dalekohledu, zaostřili alespoň na vysílač, slepice v sousedství nebo pana školníka.
Cílem setkání bylo osahat si některé z nástrojů, které budeme i nadále používat tak, aby všichni badatelé byli samostatní a věděli, co a jak.Atmosféra na kroužku je pracovní, přátelská, čtvrťáci Martin a Karel ochotně přiskočí a pomohou, stejně jako mnoho nyní již zkušených druháků. Už teď se těšíme na další setkání, a na řadu už přijdou i drobné fyzikální a chemické pokusy.
Za poskytnutí článku děkujeme Janu Pirglovi ze ZŠ Cehnice.