Téměř rok po zavedení bodového systému můžeme říci, že má své opodstatnění. Nehodovost téměř ve všech případech ve srovnání s minulým rokem poklesla.

Splnil ale bodový systém i očekávání policie? „Za náš okres bych řekl, že ne. Zaznamenali jsme sice pokles dopravních nehod. Ale u následků výrazný pokles není,“ dodal včera k situaci vedoucí skupiny dopravních nehod Petr Kukrál.

V loňském roce se za období od 1. ledna do 4. května stalo 337 dopravních nehod a usmrceni při nich byli čtyři lidé. Za stejný čas v tomto zaznamenali policisté 345 nehod, z nichž dvě skončily smrtí.

Podle Kukrála byly nejlepší výsledky v prvních dvou měsících po nabytí účinku zákona. Na příznivých statistikách se prý ale podílela, spíše než bodový systém, mírná zima.

Snížily se i počty havárií způsobené nepřiměřenou rychlostí, a to ze 110 na 57. Nesprávné předjíždění kleslo o čtyři, tedy na deset. „Klesl i počet nehod, v nichž hrál roli alkohol. Loni bylo takových připadů osmnáct, letos patnáct. Zato ale případů nedání přednosti v jízdě přibylo. Ze třiačtyřiceti na padesát čtyři,“ řekla tisková mluvčí policie Jaromíra Nováková.

Smolným dnem zůstává pro řidiče i nadále pátek. Loni bouralo v poslední pracovní den čtyřiašedesát řidičů, letos zatím o čtyři méně.

„Objektivní srovnání budeme moci ale udělat až po celém roce fungování bodového systému,“ dodal Petr Kukrál.

Ovlivnil bodový systém chování řidičů? Odpovědi na anketní otázku čtětě zde.