V minulých letech značka Jeep na tuzemském trhu trošku paběrkovala. Bylo to způsobené jednak menší nabídkou modelů a jednak tím, že se až příliš akcentoval elektrický, případně hybridní pohon.

Nyní se dealeři, kterých zbylo v Česku jedenáct, začínají těšit na lepší časy. To díky příchodu nových modelů a také možnosti nabízet v současnosti nabízené modely se spalovacími agregáty. Ty jsou buď zcela klasické konstrukce nebo více či méně elektrifikované.

Na v současnosti nabízené modely značky Jeep se můžete podívat do naší fotogalerie

V případě typu Avenger, který se vloni stal Evropským autem roku, jsou dokonce nyní v nabídce tři verze pohonu. Plně elektrická, která byla k mání nejdříve, se nyní se nabízí s cenovkami od 899 900 Kč. Navíc ale lze zvolit mildhybrid s automatickou převodovkou (od 739 900 Kč) nebo čistě spalovací tříválcovou zážehovou přeplňovanou dvanáctistovku. Za tu se pak platí částky od 599 900 Kč výše.

Obě tyto posledně zmiňované verze jsem si právě vyzkoušel a tomu, komu nevadí manuální řazení, můžu s čistým svědomím doporučit klasický benzinový motor. Spotřeba se na shodné testovací trase v podstatě nelišila a rozdíl nebyl ani v jízdních vlastnostech.

Usedl jsem také za volant vlajkové lodi Jeepu, kterou je nový Grand Cherokee. Je pravda, že zvláště ve zkoušeném vyšším výbavovém stupni Summit Reserve tohle auto vypadá luxusně a reprezentativně.

Wrangler opět bez elektrické výpomoci

Nabízet se v Evropě bude s jedinou verzí pohonu, kterým je plug-in hybrid se systémovým výkonem 381 koní. Na značky EL však zákazník nedosáhne, protože emise CO2 v režimu WLTP překračují hranici 50 gramů na jeden ujetý kilometr.

Na druhou stranu, všechny důležité schopnosti pro jízdu v terénu u tohoto vozu zůstaly zachovány.

Zákazníci určitě ocení také třetí novinku v nabídce Jeepu. Tím je možnost získat ho (kromě verze plug-in hybrid s podobnými technickými parametry jako u vozu Grand Cherokee) rovněž s čistě spalovacím agregátem. Je jím čtyřválcový přeplňovaný zážehový dvoulitr s maximálním výkonem 272 koňských sil. Nabízí se ve variantě Sahara od 1 699 900 Kč, Rubicon je o padesát tisíc korun dražší.

Jediný dieselový motor zůstával u značky Jeep v modelu Gladiator. Tento pick-up však v Evropě letos skončí a nyní se již jen doprodávají poslední kusy. V nabídce byl pouze tři roky a podle dealerů o něj moc velký zájem nebyl. Hlavně kvůli malé nosnosti v porovnání s konkurenty v tomto segmentu.

Žádnou další novinku již letos Jeep pro náš trh nepřipravuje. Příští rok by se ale měl dostavit velký a luxusní vůz Wagoneer S, což je čistý elektromobil.