Na radnici je nyní v plném proudu výběrové řízení týkající se rekonstrukce viaduktu u ČZ. Jím by po přestavbě měly projet automobily v obou směrech a místo by mělo zbýt i na chodníky.

O realizaci této akce projevilo zájem celkem třiadvacet firem, jen osmnáct však skutečně svou nabídku poslalo. Poté radní vyloučili ještě sedm uchazečů, kteří nesplnili všechny náležitosti. „Ve hře je jich tedy jedenáct,“ uvedl tajemník městského úřadu Jan Tůma.

To vše je ale teprve začátek výběrového řízení, nyní bude komise hodnotit jednotlivé nabídky. Hlavním kritériem je přitom cena. Neméně důležité je však i dodržení předepsaného harmonogramu. Celá stavba by měla trvat po splnění zákonných lhůt od konce května do října. Kromě demolice i konečných úprav je v tomto období zahrnuta rovněž třítýdenní výluka na trati, a to od poloviny srpna do začátku září.

Takové přerušení vlakové dopravy na trati České Budějovice – Plzeň však má stát více než třicet tisíc korun za hodinu. Na těchto nákladech by se ale měly spolu se Strakonicemi podílet také Jihočeský kraj a České dráhy, které na ní v té době budou realizovat své akce.

Čtěte také zdea zde.