Tentokrát se vydejte přes strakonickou čtvrť Jezárky, pod přírodní rezervací Kuřidlo, do Dražejova. Minete kulturní památku na návsi – kapličku a odbočíte doprava na částečně zpevněnou cestu, která vás vezme kolem rybníka Na Lepci a Hradeckého rybníka.
Přijedete do Krt, kde na křižovatce s místní komunikací III. třídy zahnete doleva. Za obcí, ačkoliv na druhé straně, můžete zajet ke studánce Bělička, nebo k nejbližším kamenolomům – jeden z nich je zatopen vodou.
Cesta vás však dovede do Mnichova s několika rybníky a původní přestavěnou barokní kaplí sv. Vojtěcha. Dávejte pozor, ať neodbočíte špatně, je tu mnoho odboček. U hospodářských budov proto zahněte doleva. Pokochejte se několika rybníky až do obce Sedlo, ze které budete stoupat po zpevněné asfaltované cestě. Přijedete do Hlupína s kapličkou svaté Anny Samodruhé a kamenným pomníkem srdcovitého tvaru, kde se napojíte na cyklostezku č. 1064. Ta vede do Mečichova s památníkem padlých za II. světové války a kaplí svatého Vojtěcha.
Zde se napojíte na cyklotrasu č. 312. Projedete Katovskem, kolem rybníků Řežabina a Řežabinka do Bratronic. Zde stojí za zmínku renesanční tvrz, která je v soukromých rukou a je nepřístupná, ale také památník amatérského cyklisty barona Christiana Battaglia, který pocházel z benátského rodu a za svůj život ujel 935 tisíc kilometrů.
Dva kilometry severně za obcí – po cyklotrase č. 312, na křižovatce vpravo po č. 1065 a první, neznačenou odbočkou vlevo k lesu – se nachází neogotická hrobka rodu Battagliů z Bratronic a Enisů z Lažan. Vraťte se zpět na křižovatku a rovně zamiřte do Záboří s tvrzí a kostelem.
Napojte se tu na zelenou turistickou směrem na Čečelovice. Po kilometru zajeďte na rozhlednu Pětnici, ze které je krásný výhled na okolí, a pak následujte značení kolem rybníků do Vrbna.
Odtud vede naučná stezka Okolím Kadovského viklanu (žlutá), jeďte po ní a neminete třicetitunový viklan, který byl roku 1985 vyhlášen přírodní památkou. V obci Kadov vás jistě zaujme farní kostel sv. Václava, ale i tvrz s expozicí Jak se žilo na vesnici. Částečně zpevněná cesta č. 2162 vás dovede do Chanovic.
Dejte si něco dobrého v místní hospodě, navštivte barokní zámek, tvrz, skanzen s lidovou architekturou, nebo také rozhlednu, ke které se dostanete po naučné stezce.
Zpět po žluté turistické, kolem špatně značeného židovského hřbitova a kamenolomu, do Slatiny s velkým množstvím zachovalých židovských památek.
Následně jeďte po cyklotrase č. 2161 do Svéradic, odtud po silnici II. třídy, ze které po 400 metrech odbočíte doleva na cyklostezku č. 2163 přes Slivonice do Čečelovic, kde se změní na č. 1064.
Dojedete po ní až do Hlupína, odtud po silnici III. třídy přes Sedlo, Střelskohoštickou Lhotu do Střelských Hoštic.
Do Strakonic se dostanete již po staré známé trase kolem řeky Otavy přes Poříčí a Katovice.