Do první jízdy jste odstartoval nejlépe, ale vedení jste nakonec neudržel, když se před vás dostal Francouz Richier.
Start se mi povedl na jedničku. Potom mě Florent Richier dotáhl a předjel. Držel jsem se ho  a chtěl jsem se podívat, jak najíždí koleje, abych na něj zkusil zaútočit. O jednoho jezdce o kolo zpět jsem si ale zahranil předním kolem a spadl jsem. Touto chybou jsem se připravil o možnost zaútočit. Do cíle už byla jen čtyři kola, což se nedalo stáhnout.

Druhá jízda měla podobný scénář. Zase jste odstartoval první a znovu se před vás v průběhu jízdy dostal Richier.
Start se mi povedl perfektně. O tom není sporu. Chvíli jsem se snažil  s Florentem bojovat, ale on byl prostě rychlejší. To musím uznat.

Nedal se mu boj o první místo přece jen o něco více znepříjemnit?
Vím přesně, kde na mě získával. Bylo to v zadní části tratě, kde jsou v prudkém výjezdu dva skoky za sebou. On je skákal najednou, já po jednom. To byla vteřina v každém kole, kterou na mě získával.

Proč jste se také neodhodlal k tomu skákat obě nerovnosti najednou?
Sám nevím. Jindy to tak tady v Kaplici skáču úplně stejně. V tréninku jsem spíše přemýšlel, jestli by nešly skočit najednou čtyři nově udělané proskakováky. Tuhle  pasáž jsem si v tréninku nevyzkoušel a v závodě už jsem pak nechtěl zbytečně riskovat.V první polovině tratě jsem Florentovi možná i o kousek ujížděl, ale na tom skoku vždycky tu vteřinku získal. To byl klíčový moment závodu. Byla moje chyba, že jsem si to v tréninku rovněž nenaskákal.

Netajil jste se touhou konečně v Kaplici vyhrát závod mistrovství republiky. Jste hodně zklamán, že to nevyšlo?
Zase jsem to neprolomil, ale třeba je to předzvěst toho, že budu vyhrávat jiné závody. Dvě druhá místa jsou dobrým vstupem do sezony.  Jsme z jednoho týmu na prvních dvou místech a třetímu jsme ujeli doslova o vagón. A to byl třetí Rakušan Rauchenecker, který letos odjel úvodní tři závody mistrovství a nevedl si tam špatně. Vstup do sezony to byl dobrý a vypadá to, že si to s Florentem letos budeme dávat.

Nepřekvapil vás až tak velký odstup od třetího v pořadí?
Musím říct, že mě to překvapilo. Trať byla těžká a rozbitá. Čeští jezdci jsou zvyklí jezdit spíše na rychlých ubetonovaných tratích, kde se rozdíly trochu smazávají. Tady to bylo něco jiného, protože se s motorkou muselo pracovat a vyhovět jí. V tom si myslím, že by ten největší rozdíl.

Vám osobně tentokrát hodně náročná kaplická trať vyhovovala?
Jsem za ní rád. Bylo by jen dobře, kdyby takových tratí u nás bylo co nejvíce, abychom neměli pořád jenom ty naasfaltované.

Kaplický areál prošel před sezonou úpravami. Prospěly mu?
Řekl bych, že trať byla především na závod mistrovství republiky připravena adekvátně. Každá změna prospěje, protože je to vždycky něco nového. Může se osvědčit, nebo nemusí, ale je to pořád snaha o vylepšení, což je důležité. Nové proskakováky jsou moderním prvkem, který určitě trati pomohl. Jezdci na něm musí zase více pracovat. Není to jenom rovina. Nemám s tím problém a změny vítám.

Přestože počasí moc nepřálo, dorazila slušná divácká kulisa. Líbila se vám atmosféra závodu?
Vzhledem k tomu, že pršelo, tak lidí přišlo opravdu dost. Těším se do Pacova, kde těch diváků přijde ještě asi víc. Celkově to byl z mého pohledu v Kaplici povedený závod.

Mezinárodní mistrovství republiky pokračuje o prvním květnovém víkendu v Pacově. Čeká vás do té doby ještě nějaký závod?
Příští víkend mám volný, o tom dalším mě čeká první závod mezinárodního mistrovství Německa ADAC Cupu v Drehně. Jede se tam na písku, což není zrovna můj oblíbený povrch. Ale chci se s tím poprat a utržit nějaké slušné body. Rád bych tam jezdil kolem nějakého desátého dvanáctého místa. V dalších závodech na tvrdých tratích bych chtěl v Německu určitě atakovat první trojku.